וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לבלגן: התאמות בקווי האוטובוסים במרכז

שר התחבורה הורה להפעיל הסדרים חדשים ב-22 קווי אוטובוסים בגוש-דן כשלב שני לרפורמה בתחבורה הציבורית במרכז. וגם, תושבי שדרות ונתיבות יגיעו בשעה ברכבת לת"א

ביקורות לא מעטות נורו לעבר משרד התחבורה והשר כץ, בגין הרפורמה בתחבורה הציבורית שהחלה בחודש יולי. נוסעים רבים הביעו מורת רוח מחוסר זמינות הקווים, אי-סדרים בתחנות וכן החלפות קווים תכופות שעד לאותה עת לא היו נחוצות כלל. כעת, לאחר תקופת הסתגלות מסורבלת - במיוחד בקרב אוכלוסיות גוש-דן, עתיד להיחנך הפרק השני ברפורמה ולהביא להקלות משמעותיות עבור הנוסעים. כך לפחות צופים במשרד התחבורה.

במסגרת התכנית, יבצע המשרד שינויים ב-22 קווי אוטובוסים בערי גוש דן, ואלה יכנסו לתוקפם החל מה-16 במרץ. השינויים במסלולי הקווים יבוצעו בערים בעלי ריכוז גבוה של אוכלוסייה, ויתבססו על משובים מהציבור וגורמים רלוונטים (ראשי ערים, מפעילי קווים ועוד) שהביאו את הנושא לידיעת המשרד בחודשים האחרונים, וניסחו את הפתרונות האפשריים.

הערים הנכללות בהתאמות הן חולון ובת-ים, גבעתיים, רמת-גן ותל-אביב יפו. בין הקווים בהן יבוצעו התאמות: קו 7 , קו 89 ¬¬וקו 5. "כך לדוגמא, הוחלט על הכנסת קו 26 של אגד לרחוב בורלא שבתכנית ל', בשני הכיוונים, בעקבות ממצאי סקר ייעודי שבוצע בשכונה בסוף 2011, 68% מהנשאלים בסקר הביעו את תמיכתם בשילובו של הקו בשכונה", כך משרד התחבורה. יש לציין כי בקו 40 טרם הושגה הסכמה עם התושבים, ולכן בשלב זה לא יבוצע בו שינוי.

מערך ההסברה של משרד התחבורה מינה צוות דיילים שעבר הדרכה אינטנסיבית בשבועות האחרונים, על מנת לתת מענה מהיר ביום בו תכנסנה ההתאמות החדשות. אלה יהיו פזורים בטרמינלים ובתחנות ויספקו מידע חיוני לכל הנוסעים. "במהלך החודשים האחרונים קיימנו דיאלוג משותף עם נציגי וועדי השכונות, כשאנו נעזרים בסקרי דעת קהל נרחבים. אנו רואים בדיאלוג עם הציבור תהליך חשוב מאוד שמאפשר להגיע לתוצאה הטובה ביותר וליצור רשת קווי אוטובוסים הנותנת מענה לצרכי הציבור", כך אומר ראש סגן אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון. לכל השינויים עיינו ברשימה המצורפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבי הדרום יגיעו מהר יותר לתל-אביב

אם כל משאלות משרד התחבורה תצאנה לפועל בשנים הקרובות, ללא עיכובים בירוקרטיים, הדרום יהיה למקום הרבה יותר הומה אדם ופורח. שנתיים לפני המועד שנקבע מראש, תושבי שדרות ונתיבות יחוברו ב-2013 לרכבת במסגרת הקמת קו אשקלון-באר שבע, שיחבר בתוך כך גם את אופקים אל התוואי החדש. כך הודיע אמש (שני) שר התחבורה ישראל כץ.

בשדרות מוקמת בימים אלה תחנה גדולה ומוגנת מפני טילים, בעלות של כ-45 מיליון שקלים, ממנה יצאו הנוסעים אל מגוון נקודות ויקרבו את הפריפריה לליבת ישראל. השר כץ ציין כי הרכבת שתצא משדרות תהיה מסוגלת להגיע לתל-אביב בתוך שעה בלבד. "מדובר בקו רכבת שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום ובמיוחד של תושבי שדרות, נתיבות ואופקים. הקו יאפשר לאלפי נוסעים להגיע מדי יום במהירות ובנוחות מישובי הדרום לתל אביב ובכך ירחיב את אפשרויות המגורים ותעסוקה של התושבים".

התחזית לזמני הנסיעה מבשרת כי תושבי הדרום, והדרום הקרוב, יוכלו לעשות שימוש תדיר ברכבת ולהגיע ליעדם בזמן. כך למשל מנתיבות לאשקלון תארך הנסיעה 21 דקות בלבד. נוסעים מנתיבות לאשדוד יגיעו בתוך חצי שעה, נתיבות-יבנה כ-50 דקות, ונתיבות-ראשל"צ קצת פחות משעה.

ברדיוס קרוב יותר נסיעה מנתיבות לשדרות תארך 9 דקות, שדרות-אשקלון - 12 דקות, אשקלון-אשדוד – 11 דקות, אשדוד-יבנה – 16 דקות, ומיבנה לתחנת משה דיין בראשל"צ יעמוד זמן הנסיעה על 10 דקות בלבד. עוד נמסר כי בשנת 2013 יפתח גם הקטע המסילתי מאשדוד דרך יבנה, שיתחבר מראשון לציון מערב ועד תל-אביב.

שלילת רשיון ממושכת ל-50 עברייני תנועה

רשיון הנהיגה של 50 עברייני תנועה סדרתיים ישלל בקרוב לתקופה של 3-5 שנים, כך מודיע משרד התחבורה. מדובר בנהגים שצברו נקודות רבות וביצעו כ-30 עבירות תנועה (לא כולל חניה) או חמש עבירות קשות, לאורך תקופה של 5 שנים. זאת כאמור על פי תיקון בסעיף 56 בפקודת התעבורה שבוצע על ידי השר כץ, במטרה להחמיר עם עברייני תנועה קשים.

העדכון שבוצע בפקודת התעבורה, מתיר לנקוט ביד קשה עם נהגים שביצעו אחת מ-11 עבירות תנועה חריפות: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, הפקרה (פגע וברח), כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות, נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המותר וסיכון הולכי רגל במעבר חצייה.

בתחילת השבוע, דחה כבוד השופט אמנון רובינשטיין ערעורו של נהג שצבר 166 הרשעות – 39 מהן חמורות, ושלל את רשיונו לשלוש שנים. "סעיף 56 הוא סעיף חוק מידתי הנועד לתכלית ראויה ואשר הולם את ערכי המדינה וכי הקריטריונים בתקנות להפעלת הסמכות ברורים, עניינים ושווים", כך השופט רובינשטיין.


עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully