וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה משפחתית: אודי RS4

אודי מדגימה איך אפשר לאחד ביצועי-על עם מרחבי פנים נדיבים, בדמותה של אודי RS4 החדשה. המשפחה תביע התנגדות ל-450 כ"ס?

אודי חושפת את הגרסה החדשה והמעודכנת ל-RS4, לקראת הצגתה בתערוכת הרכב בז'נבה בעוד פחות מחודש. כמו כל דגמי האוונט (סטיישן בלקסיקון החטיבה) שקדמו לה מאז 1999, אודי מבדילה את ה-RS מאחיותיה הקרובות במשפחת A4 על ידי מרכב שימושי, קישוטי חוץ ופנים, וכשגולת הכותרת מאופסנת בחזית - מנוע מפלצתי עם ביצועים קיצוניים.

המנוע של ה-RS4 נשלף ישירות מה-RS5 קופה. לזה נפח של 4.2 ל' FSI שמונה צילינדרים, המפיק 450 כ"ס ב-8,250 סל"ד, ו-43.9 קג"מ החל מ-4,000 ועד 6,000 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים מסוג S טרוניק עם שבעה יחסי העברה, וזו שולחת את כל העוצמה למערכת הנעה כפולה (קוואטרו). הביצועים הרשמיים, מדברים על 0-100 קמ"ש ב-4.7 שניות, ו מי שלא מוכן להסתפק ב-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית, אודי מוכנה - "על פי דרישה" לדברם, להגביר את המהירות ל-280 קמ"ש – חלילה להתקע מאחרי פורשה באוטובאן.

מערכת ההנעה הכפולה של ה-RS4 וכן מנגנון ההיגוי, עברו מקצה שדרוגים נרחב לעומת גרסאות סדירות. הקוואטרו המודרני של אודי מתוכנן ב-RS4 לחלק את העוצמה בין שני הסרנים, כך שבעת הצורך המערכת תוכל לתעל 70 אחוזים לסרן הקדמי, או לחילופין לשלוח 85 אחוזים לגלגלים מאחור. ההיגוי - אחד מנקודות התורפה בכלי-רכב ספורטיביים חדשים, הינו אלקטר-מכאני, אולם זה יעניק לנהג תחושה פחות מלאכותית מגלגל ההגה והגלגלים, בין היתר בשל הורדת המשקל מהזרוע מלפנים (אלומיניום). ה- RS4 גם נמוכה ב-20 מילימטרים ממהדורת האוונט הרגילה, רחבה ממנה, וכן מותקנים לה בלמים מוגדלים להידוק השליטה על הרכב.

בתא הנוסעים כאמור הרבה מקום להתרווח. נפח תא המטען יכול לצמוח עד 1,430 ל' בהורדת זוג המושבים בשורה השנייה. מלפנים, שטח איכותי לשימוש הנהג והנוסע, כאשר אותם מחבקים מושבי ספורט מחוממים (עור) בגוון שחור או כסף "ירח". יתר המרכיבים סטנדרטיים באודי כשהקונסולה כוללת בקרת אקלים מפוצלת, ממשק MMi,בורר נהיגה סלקטיבי עם שלושה מצבים, ולמי שרוצה לערוך כמה מדידות בהאצות – שעון עצר באחת מן האופציות של מערכת הבידור המרכזית.

המחיר ל-RS4 באירופה עומד על 76,600 יורו, שהם כ-380 אלף שקלים לפני מס. אודי תציג אותה בפעם הראשונה בפני הציבור בתערוכת ז'נבה. לישראל, היא לא תגיע.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully