וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: יונדאי i30 החדשה

היא מושכת את העין, שימושית בתא הנוסעים ומציעה איכויות נסיעה חדשות. רגע לפני שהיא מגיעה לישראל, נהגנו ביונדאי i30 החדשה בספרד

מערכת הניווט החדשה והמצוינת של יונדאי מראה שבינינו, בעיר סביליה, שם נערכה השקת יונדאי i30 החדשה ובין גיברלטר מצויים 221 קילומטרים, לכל כיוון. לחיצה על מתג ההתנעה (התנעה ללא מפתח), שחרור מצמד (כן, יש גם גרסה ידנית) והקוריאנית, אירופית הזו לוקחת אותנו קדימה. הקילומטרים חולפים והרושם ממנה מתעצם ומעט לפני שקיעת השמש והחזרה אל המתחם ההשקה לאחר כ-500 קילומטרים של נהיגה, זה שוב מתברר.

כן, קפיצת המדרגה שמביאה עמה היונדאי i30 החדשה זהה בעוצמתה לזו שיצרה ה-i30 הקודמת על פני אחותה הקשישה, האלנטרה. הדבר מגיע לכדי ביטוי בכל מישור אפשרי, מהאיכות הפנימית, התנהגות הכביש, הביצועים, הטכנולוגיה וכמובן העיצוב החיצוני.

ההיכרות עמה אמנם ראשונית, אך בהינתן המחיר המתאים, אפשר להאמין להצהרות יונדאי על התחרות ראש בראש מול מותגים אירופים מובילים. וכן, אם עוד לא ידעתם את זאת, ה-i30 החדשה תוכננה בגרמניה ומיוצרת בצ'כיה - על ידי האירופים ובשביל האירופים. זה טוב גם לנו בישראל? כל הפרטים בהמשך.

השקה יונדאי i30 החדשה. אתר יצרן
השקה יונדאי i30 החדשה/אתר יצרן

קצת היסטוריה, רקע ומספרים

באמצע העשור הקודם, יונדאי, היצרנית הצעירה והקטנה מקוריאה, שחררה לעולם הצהרה שאפתנית במיוחד - להגיע תוך שנים ספורות למעמד של יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם. הצהרה שכמו דומות לה שנשמעו בעבר מכל רחבי הגלובוס, יכלה להעלם כלעומת שבאה, אבל יונדאי לא צחקו. הם היו רציניים כמו התקף לב והיום, לאחר שהצליחו להציג גידול קבוע ונחוש בנתחי השוק ובמספרי המכירות, הם מתברגים ללא חשש בטופ 5 של התעשייה.

יונדאי גטס הייתה הראשונה להימכר במספרים גדולים, אבל את הפריצה הגדולה של החברה ניתן היה לשייך אל יונדאי i30. זו הוצגה בחודש מרץ של שנת 2007 במסגרת תערוכת ז'נבה כמכונית הראשונה במשפחת ה-i של יונדאי. שנה אחר כך היא הייתה גם למכונית הראשונה של יונדאי להשיג ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי NCAP.

המספרים היו מרשימים במיוחד. את שנת 2011 סיימה יונדאי עם התחזקות מרשימה באירופה שבה מכרה 400,000 יחידות והשיגה נתח שוק של 2.9 אחוזים (החברה מצפה להגדיל את זה לכדי 3.5 אחוזים ב-2012). אצלנו, הסיפור דומה ובשנה החולפת כבשה יונדאי את המקום הראשון בטבלת המסירות כשהדיחה משם את מאזדה. כאן נהנה המותג מנתח שוק היסטרי של כ-15 אחוזים (33 אלף מכוניות בשנת 2011), כשבאופן פרטני יותר, מאז החל שיווק ה-i30 היוצאת, היא נמכרה ב-36 אלף עותקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היא גם המכונית הראשונה של יונדאי לזכות בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק בשנת 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר גדולה, יותר יפה

כדי ליצור רושם חזק על הצופה, כך מסתבר, צריך לשחרר את הכבלים מידיהם של המעצבים ובמקרה הפרטי של ה-i30 החדשה, נראה שהמעצבים קיבלו לא רק אור ירוק להרגיש חופשיים, אלא גם את הדרישה ליצור מכונית עירנית ותוססת בעיצובה. כבר במבט הראשון וגם באחרון רגע לפני שנפרדנו ממנה על אדמת ספרד, אפשר לומר שהמשימה הוכתרה בהצלחה.

ה-i30 לא נראית עוד פושרת, חלבית ובנאלית בעיצובה. להיפך, היא נראית שרירית חדשה ומודרנית מאוד. מעיזה אפילו. זה מתחיל עם חזית מודגשת שמביאה פרשנות חדשה לגריל הטרפזי, ממשיך עם קמטים בולטים יותר על מכסה המנוע והדלתות ומסתיים בחלק אחורי בעל מראה רחב וספורטיבי. כשהם רוצים, הם בהחלט יכולים ואת זה כבר ראינו עם הוולוסטר המצליחה.

כמקובל בהחלפות דור שכאלה, יונדאי i30 החדשה גדולה מקודמתה. היא ארוכה ממנה ב-2 ס"מ (430 ס"מ), רחבה ב-0.5 ס"מ (178 ס"מ), אך נמוכה ממנה בסנטימטר שלם, הודות להנמכת המתלים (מרווח גחון של 14 ס"מ בלבד). בסיס הגלגלים, המידה החשובה ביותר כאן, נפרש על פני 265 ס"מ ותורם מאוד לשיפור המרחב בתא הנוסעים. כעת, ארבעה מבוגרים שגובהם גם מעל ל-180 ס"מ יכולים למצוא בה מקום ללא קושי, מלפנים ומאחור. תא המטען רחב ונוח להטענה ומציע 378 ליטרים בנפח.

גם הארכיטקטורה הפנימית השתפרה, אך לא באותו שיעור כשל זו החיצונית. החומרים בה טובים מבעבר והם משלבים חומרים קשיחים לטובת עמידות עם אחרים רכים ונעימים למגע, כמו שהורגלנו למצוא במכוניות אירופיות, אבל העיצוב הכללי מהפכני פחות מהמצופה. רכב המבחן שהוקצה לנו בהשקה, הגיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר, וזו כללה מושבי עור (בסיסי המושב מעט קצרים) כשזה של הנהג מתכוונן חשמלית, עם מערכת שמע מתקדמת שלה מסך מגע יעיל בגודל 7 אינטש (וכניסות USB ונגנים חיצוניים), תפעול אוטומטי לאורות ואף את היכולת לשנות את משקל ההגה בלחיצת מתג, אך על כך נרחיב בהמשך. אולם, אל תצפו לרמת גימור כזו בישראל ובטח שלא בגרסאות ציי הרכב. מה שכן תוכלו לצפות לו הוא מפרט בטיחות מלא עם 7 כריות אוויר וכל הבקרות האלקטרוניות המוכרות. יונדאי מצפים שה-i30 החדשה תקבל כמו קודמתה ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק.

השקה יונדאי i30 החדשה. אתר יצרן
השקה יונדאי i30 החדשה/אתר יצרן

מנוע GDI עם 135 כ"ס

יונדאי i30 החדשה מקבלת מבחר גדול של מנועים, שישה במספר מחצית לוגמי בנזין ומחצית סולר. אולם עבורנו רלוונטי ביותר הוא מנוע ה-1.6 ליטר שפגשנו כבר ביונדאי i35 שהגיעה בשנה הקודמת לישראל. בעזרת הזרקת דלק ישירה לצילינדרים מפיק מנוע זה 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד וכן 16.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד. את מנוע זה שדכה יונדאי לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית בהתאם לבחירה, כאשר גם הפעם כמובן שזו האוטומטית מיועדת לשוק שלנו.

שילוב הסוסים האלה אל התיבה האוטומטית בה יחסי העברה קצרים יחסית (שיוט ב-100 קמ"ש נעשה ב-2,500 סל"ד בהילוך האחרון) יניב תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות. יונדאי מצהירים גם ששילוב זה יוצר גם צריכת דלק ממוצעת של 17.5 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.

על הכביש, יונדאי i30 החדשה מרגישה כרוב המשפחומטיות המוכרות לנו בישראל. המנוע שלה מפגין אופי פעולה חלק ונעים בשימוש מתון וכשמדביקים את הדוושה לרצפה, וכדאי לעשות את זה מעל ל-4,500 סל"ד (שם מצוי המומנט), המנוע נעשה בשרני יותר ומסוגל למשוך בנחישות עד למנתק ההצתה המצוי בסמוך ל-7,000 סיבובי מנוע. עם זאת, מתחת לשיא המומנט, המנוע מרגיש חסר מחץ, בוודאי בהשוואה אל מנועי הטורבו החדשים שמציפים אותנו מכל עבר.

התיבה האוטומטית שואפת כמובן להעלות הילוכים גבוה ככל הניתן כדי לחסוך בדלק וגם בפליטת המזהמים, אך היא מגיבה באותה המהירות להורדות הילוכים, במשיכתם עד לקו האדום ואף מציעה תפעול ידני לידית, אם זה ממש נחוץ לכם. במאות הקילומטרים שעברנו עמה, היא הציגה צריכת דלק ממוצעת של 13.1 ק"מ לליטר וזה בכלל לא רע לנוכח המאמץ שדרשנו ממנה.

מתלים בטעם אירופי

יונדאי רוצים לקלוע לטעם של האירופים וזה אומר שיש לבצע גם את ההתאמות הדרושות גם במתלים. וכך, כבר לא מדובר כאן עוד במכונית המשאירה תחושה שברירית ופשוטה, אלא במכונית מוצקה בהרבה. ה-i30 החדשה שינתה מאוד את אופייה על הכביש וכעת היא מצליחה להתחבר אל הנהג באופן שאף אחרת שקדמה לה מיונדאי לא הצליחה.

המתלים מרגישים מעט קשיחים ולכן גם מרסנים את הגוף טוב בהרבה גם תחת עומס גבוה בכבישים מפותלים, אבל מנגד, גם לא גורמים לנוסעים לסבול משיבושים בכביש. להיפך, הם מצליחים לספוג כמה מתחלואי האספלט הספרדי בלי שום קושי. בנוסף לכך, גם בידוד הרעשים המשופר בה משאיר את רוב הצלילים בחוץ - את רעשי הרוח, את שאון הכביש ואת צליל המנוע.

אז אחרי שהצליחו לקלוע לטעם האירופי עם המתלים (מעט קשיחים) ועם התחושה היציבה על הכביש, יונדאי ניסו גם להעניק קצת יותר תחושה בגלגל ההגה המתוגבר חשמלית. הם נעצו בו מתג (עוד לא ברור אם יהיה בגרסה הישראלית) שמציע שלוש רמות של הקשחה לפעולת ההגה (שינוי עצמת התגבור. הראשונה והמתוגברת ביותר (קומפורט) הופכת את ההגה לקליל מאוד. מהעבר השני נמצא מצב הספורט שמוסיף המון משקל להגה והופך אותו לכבד יותר, אבל גם הופך את התחושה בו למעושה ולא טבעית. אנחנו מצאנו שדווקא מצב ה'נורמל' האמצעי היה למועדף ולמאוזן ביותר מבחינת משקל, חדות ותחושה.

בקרוב מאוד בישראל

יונדאי i30 החדשה אכן ביצעה קפיצת מדרגה של ממש. היא כמובן שטובה משמעותית מזו היוצאת, אך יותר מכך, בזכות הפניה המוקפדת מבעבר לטעמו של הצרכן האירופי, היא עשויה למצוא בישראל עוד יותר לקוחות מבעבר. אלה ייהנו הפעם לא רק מהפשטות ומהשימושיות, אלא גם מאיכויות של ממש. אז אם בקרוב תזכו לחידוש חוזה הליסינג, אל תתפתו לסגור עסקאות מהירות, גם לא על ה-i30 היוצאת. שווה להמתין.

כמה להמתין? התחלת השיווק של יונדאי i30 החדשה בישראל יכלה להיות צמודה מאוד לזו העולמית (תגיע לשווקים בעולם בחודש מרץ הקרוב), אך בשל תמחור גבוה יחסית של הרכב באירופה לעומת דרישות היבואן המקומי, זה יתאחר במעט ויקרה במהלך חצי השנה הראשונה של 2012. כלומר, היבואנית המקומית (כלמוביל) עלולה למצוא את עצמה ללא היצע בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות (סגמנט C) בחודשים הקרובים (מלאי ה-i30 היוצאת נמכר כולו). למרות זאת, מספר יחידות מה-i30 החדשה יגיעו לישראל כבר בימים הקרובים לצורכי תקינה והשקה. על מחיר מדויק בשל כך עוד מוקדם לדבר.

עוד על יונדאי בוואלה! רכב

עוד מבחני דרכים והשקות לכלי רכב חדשים

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה יונדאי i30 החדשה. אתר יצרן
השקה יונדאי i30 החדשה/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully