וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בצרפת: מיסוי כבד על מכוניות יוקרה

קבוצה של פעילים בצרפת חיברו עצומה לפיה יש למסות כלי-רכב המצוידים ב-180 כ"ס ויותר, בתואנה כי מדובר במכוניות יוקרה. "חייבים לחולל שינוי במצב הכלכלי"

בזמן שבקונצרן פיג'ו-סיטרואן חוגגים את החזרה לקבוצת הפרמיום (דה-אס), קבוצה של פעילים בצרפת החליטו להשבית להם את השמחה. על פי דיווחים בכלי-התקשורת בפריס, עשרות האנשים שהתאגדו מכמה נקודות בצרפת מנסחים בימים אלה עצומה לקראת הצעת חוק, לפיה יש להטיל מיסוי בשיעור של 33 אחוזים על מכוניות פאר ויוקרה להן מעל 180 כ"ס, ללא קשר למחירן. נשמע בדוי? לא ממש.

מטרתם היא לשפר את המצב הכלכלי הרגיש בצרפת, אולם הפעילים לא הבהירו כמה כסף תרוויח המדינה מרמת המיסוי המוצעת. "בסטטוס האקונומי הנוכחי הרעוע במדינה, אין ברירה אלא להעלות את המיסוי על מכוניות יוקרה כדי להקטין את הגרעון בקופה. מקדם המשיכה העיקרי במכוניות אלה הוא העוצמה, כך שזה הוגן שקונים ישלמו מס גבוה על בסיס הטענה הזו", כך מסביר דובר הפעילים.

קברניטי תעשיית הרכב ששמעו על היוזמה הזו, טוענים שמדובר בעצומה מעורפלת לחלוטין והזויה. האשמה העיקרית שלהם כלפי ה"מפלגה", היא היעדר הכללים בהגדרת מכונית "יוקרה", שכן 180 כ"ס הוא רף נמוך מידי. "לפי מה שהם אומרים, פולקסווגן פולו GTI לדוגמא, נופלת בדיוק במשבצת של הקבוצה הנאשמת. אולי מוטב שהם יחשבו וינסחו מחדש את האחוזים והתנאים שהם חפצים לנופף בהם", כך אומר נציג מאיגוד תעשייני הרכב בצרפת.

נוסף על כך, מבקרים מכלי-התקשורת באירופה מזהירים שההיסטוריה עוד עלולה לחזור. בשנות ה-60 וה-70 ננקטו צעדים דומים נגד כמה יצרניות יוקרה בצרפת, פיג'ו-סיטרואן ביניהן, כאשר את ההשלכות לכך חווה התאגיד עד לשנים האחרונות. רנו, היצרנית המתחרה מצרפת, וויתרה כבר מזמן על תוכניות בקטגורית הפרמיום. לקראת קיץ 2012, העניין המוזר הזה יגיע להכרעה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully