וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אמינות: לקסוס במקום הראשון

JD פאוור מדרג את המכוניות הכי אמינות בארה"ב ב-12 החודשים האחרונים. מותג היוקרה לקסוס עם הכי פחות בעיות, יונדאי יציבה, פולקסווגן בצרות, וקונצרן קרייזלר בתחתית

מותג היוקרה של לקסוס מקבוצת טויוטה, הוכתר לאמין ביותר ב-2012 על פי תוצאות סקר האמינות של JD פאוור בארה"ב. זוהי איננה הפעם הראשונה בה לקסוס קוטפת את התואר הנחשק, שכן היא עשתה כך מספר פעמים ברצף (גם) באירופה במהלך השנים האחרונות.

מתוך הנתונים עולה, כי טויוטה דורגה בפסגה על ידי מספר כלי-רכב מלבד אלו השייכים אל לקסוס. בקרב המותגים, נצמדה אליה וחטיבותיה פורשה, קדילאק, מרצדס, יונדאי, הונדה וביואיק – כולם מעל ממוצע האמינות. כך למשל בין היתר רשמה הצלחה בזכות טויוטה יאריס, טויוטה סיינה, פריוס, מותג סיון הספורטיבי וכן על ידי הטונדרה הגדול. פורד הייתה לא הרחק אחריה, וזו קיבלה ניקוד מחמיא לשלושה כלי-רכב: פיוז'ן, אקספלורר ומותג לינקולן (MKZ). ג'נרל מוטורס מעט אחרי כן עם הלוצרן ואקווינוקס, ניסאן (מורנו, פרונטיר), ויונדאי שהוכיחה אמינות טובה עם הג'נסיס.

המותגים שנפלו מעט מהממוצע היו שברולט, וולוו, אודי, סמארט, סובארו, ניסאן, מיצובישי, ב.מ.וו, ו-GMC הגוסס - אלה היו במקום מרכזי בטבלה וצברו ציונים סבירים. נמוך מהם, אפשר לראות את מאזדה, סוזוקי, קיה, וקונצרן פולקסווגן שלא הצליח להתמקם בסמיכות לרף האמינות הממוצע (להזכירם – מדובר בכלי-רכב בני שלוש שנים). מותגי היוקרה אינפיניטי ויגואר דשדשו בתחתית כשסוגר את הטבלה קונצרן קרייזלר על שלל מותגיו.

הסקר של JD פאוור מנתח תקלות שתועדו במשך תקופה של 12 חודשים, על ידי בעלי כלי-רכב פרטיים להם מכונית בת שלוש שנים. תקן האמינות נקבע לפי צבירת ליקויים לכל 100 מכוניות מקרב המותג, כאשר ניקוד גבוה (ראה טבלה) מצביע על יותר שיבושים ובעיות. בסך הכול, נבדקו 31 אלף כלי-רכב ובנוסף לכך – במבט רחב על התעשייה, עולה כי אחוז התקלות בכל היצרנים בין 2010 ל-2011 צנח בכ-13 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתון הטוב ביותר שנרשם ב-JD פאוור מאז החלה לערוך את הסקר ב-1990.

כדי להבין את היקף השיפור, JD פאוור מסבירים כי מתוך 32 מותגים 25 הצליחו לשדרג את איכות האמינות, ורק ששה ספגו הפחתה. "למרות אתגרים אדירים בשנת 2009 בצל המשבר הכלכלי, היצרניות הצליחו להתמקד באמינות המכוניות ולספק רמת איכות גבוהה. הן הבינו שזו תכונה הרבה יותר חשובה לטווח ארוך", כך דיוויד סרג'נט, סגן נשיא JD ארה"ב.


עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully