וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה: רכב חשמלי בלי רגשי נחיתות

טסלה חשפה את המודל X , רכב פנאי חשמלי עם שבעה מושבים וטווח נסיעה של 435 ק"מ בין טעינות. עוד שנתיים על הכביש, אולי

טסלה, יצרנית הרודסטר החשמלית המהירה בעולם, הציגה לאחרונה קונספט לרכב חדש - מודל X שמו, והוא מבוסס על אותה ספורטיבית חשמלית. בטסלה מגדירים את המכונית כ'קרוסאובר' משפחתי על טהרת החשמל, אבל אם לדייק הוא קולע למעין הכלאה בין מיניוואן לרכב ספורט שימושי מקבוצת ה-GT - בסגנון ב.מ.וו X6 או ה-5GT הכושלת.

טסלה נוקטת במשנה זהירות במידע הטכני שהיא הפיצה החוצה בשלב מוקדם, תזכורת לכך שהמכונית לא בשלה וייצורה צפוי רק ב-2014. עד לאותה נקודת השקה, היא מתכננת להפיק גרסה סדרתית עבור ה-S סדאן החשובה, וגם לסגור חובות כלכלים לא צנועים מול ספקים שונים. אי לכך, הרבה דברים יכולים לשבש את תוכניותיה בשנתיים הקרובות.

ממה שידוע אודות המכונית החדשה, ה-X נשענת על בסיס גלגלים מוגדל באורך של 2.95 מ', ובקרב תא הנוסעים, אליו מתנקזים דרך דלתות כניסה רגילות מלפנים ודלתות שחף מאחור, ממתינים שבעה מושבים בחלוקה לשלוש שורות מרווחות. אחד הפטנטים שמקווים כי יעבור מרעיון לייצור הוא שימוש בתאי מטען כפולים - אחד בחזית ואחד סטנדרטי מאחרי גוף המושבים של השורה השלישית.

מערכת ההנעה של הטסלה X מבוססת על סוללות קומפקטיות שנתחבו אל מגש, תחת השלדה. מדובר בקבוצת סוללות שתפוקתן המרבית תזין אנרגיה של כ-85 קילוואט - באזור ה-115 כ"ס, ותעביר את העוצמה לכל הגלגלים. המיאוץ ל-100 קמ"ש יארך 4.4 שניות, וטווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על כ-270 מיילים, שהם כ-435 ק"מ.

צריך להדגיש: טסלה היא לא בטר פלייס, ואין לה מכוניות עממית זולה (לפחות כרגע). תג המחיר של ה-X יעמוד על 77 אלף דולרים ביום מן הימים, ואם אתם מתגוררים בארה"ב - בקליפורניה, לפחות תתנחמו בכך שאתם זכאים להחזר מס בגובה 10,000 דולרים, על שימוש ברכב חשמלי.

עוד על מכוניות חשמליות בוואלה! רכב

מבחן לרנו פלואנס ZE של בטר פלייס

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully