וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: "עד סוף החודש יחתם הסכם תחזוקה"

16.2.2012 / 15:30

שר התחבורה ישראל כץ: עד סוף החודש יחתם הסכם תחזוקה חיצוני לרכבת. עופר עיני "לא מנהל משא ומתן תחת אולטימטום". העובדים "נפנה לבית הדין לעבודה"

בעקבות הקרבות האחרונים בין הנהלת הרכבת לוועד עובדיה, ערך היום (חמישי) שר התחבורה ישראל כץ כינוס מיוחד בנושא רכבת ישראל ובו הודיע כי וועד הרכבת מנסה להחזיק כערובה את רכבת ישראל ופוגע בקיומה של רכבת בישראל. "לא יתכן שוועד עובדים יחליט מי ינהל את הרכבת, מי ינהג בקרונות והוא לא יכול למנוע מההנהלה שמקבלת הנחיות מהדרג המדיני".

בהתאם לכן, קבע השר כי תוך שבועיים יחתם הסכם (מיקור חוץ) שיעביר את תחזוקת הקרונות החדשים שרכשה רכבת ישראל מידי עובדי הרכבת אל היצרנית הקנדית בומברדייר. עוד הוסיף השר, כי לרשות וועד העובדים והנהלת הרכבת עומדים שבועיים ימים להגיע להבנות בנושא, אך בין אם בהסכמה ובין אם לא, הסכם התחזוקה יחתם עם היצרנית. "זה לא אולטימטום, זו הנחיה ואני מקווה שהעובדים יגלו אחריות, לא יפגעו בציבור ויאפשרו לרכבת ישראל להתפתח ולהתרחב".

לדברי השר, השביתה שאורגנה על ידי וועד עובדי הרכבת הייתה פראית ואלימה. אנשי הוועד הוכיחו שוב שלא אכפת להם לרכב על הציבור התלוי בהם ואף ראינו תקיפה פיזית של מנכל הרכבת. הם גם התעלמו מצוי בית משפט שאסרו עליהם לפגוע בהפעלת הרכבת.

דקות לאחר הצהרה זו, אל משרד התחבורה הגיע יו"ר ההסתדרות עופר עיני וכדי לנהל משא ומתן מטעם עובדי הרכבת ומסר: "אני מקווה שכץ לא אמר דבר כזה ולא התכוון לזה. אם הוא אמר דבר כזה, הוא מגיע למשא ומתן שלא בתום לב ואני לא מנהל משא ומתן תחת אולטימטום". אמר ועשה, שכן רגעים אחדים לאחר שהחלה הפגישה בינו לבין שר התחבורה, עזב עיני את המקום. בינתיים, נציגי עובדי הרכבת מעוניינים לפנות אל בית הדין לעבודה, כדי לבטל את הצוים כנגדם ולקבל את אישורו של זה לנקוט בהליכים של עיצומים ושביתות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully