וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל: המלחמה בדרך

20.2.2012 / 9:12

שעות ספורות לאחר היוודע דבר חתימת הסכם התחזוקה בין רכבת ישראל ובובמרדייר, העובדים וההסתדרות זועמים "נשבית את הרכבת"

הקרב על הרכבת עובר לתותחים הכבדים. אמש, זמן קצר לאחר שנודע דבר חתימת הסכם התחזוקה בין רכבת ישראל לבין ספקית הקרונות החדשים, החברה הקנדית בומברדייר, ועד עובדי הרכבת מנסה להשיב מלחמה. "זאת עשתה (הנהלת רכבת ישראל. ק.ל), בהיחבא, כגנב באישון לילה, בחוסר תום לב, וללא שהודיעה על כך מראש לנציגות העובדים עמה אמורה היתה לקיים מו"מ תם לב", כך כתבו עובדי הרכבת בפנייתם אל בית הדין לאזורי לעבודה.

בפניה זו דורש ועד עובדי הרכבת מבית הדין להחזיר אל ידיו את ההיתר לבצע פעולות מחאה כגון שיבושים והשבתות, זכות אשר נלקחה ממנו לאחרונה בעקבות התלונות על הנזקים לכלל האוכלוסייה, בייחוד זו החלשה המשתמשת בשירותי רכבת ישראל, שגורמות פעולות אלה.

לב המחלוקת: מיקור חוץ

מאבק עובדי הרכבת בהנהלת הרכבת ומשרד התחבורה נסב בשנה האחרונה בעיקר סביב נושא תחזוקת הרכבת. בהוראת שר התחבורה, מר ישראל כץ, החלה הנהלת הרכבת במגעים עם בומברדייר, יצרנית הרכבות הקנדית, בנושא קבלת שירותי תחזוקה בצמוד לרכישת קרונות הרכבת החדשים.

החלטה זו העלתה את חמתם של עובדי הרכבת אשר חשו כי הנהלת הרכבת חותרת תחתם ושואפת לגזול את פרנסתם מידם על ידי העברת חלק ניכר מהעבודה אל ספק חיצוני. בהנהלת הרכבת ובמשרד התחבורה השיבו לטענה זו כי תחזוקת הקרונות הישנים תמשיך להישאר בידי עובדי הרכבת וכי למרות הוספת 300 עובדים אל עובדי הרכבת, הם אינם מצליחים לעמוד בדרישות ובעומס העבודה.

העובדים מצדם לא משתכנעים מהסברים אלה וטוענים כי לקיחת הזכות לעבוד על הקרונות החדשים תמעיט את העבודה לאורך השנים וזו בתורה תגרום לפיטוריהם ואבדן פרנסתם. בימים האחרונים, לאחר התחדשות הקרבות בין הנהלת הרכבת לבין עובדיה, הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי לרשות שני הצדדים, ההנהלה והעובדים עומדים שבועיים ימים לגבש הסכם עבודה ודרישות בטרם ייחתם הסכם תחזוקת הקרונות עם בומברדיר. אולם, למרות ה'אולטימטום' הצפוף, חתמה הנהלת הרכבת בסודיות ובהחבא מעובדי הרכבת ומהתקשורת על הסכם התחזוקה ובעצם רוקנה מתוכן את הצהרת שר התחבורה אודות זמן המשא ומתן בין הצדדים.

פעולה זו הקצינה מאוד את הלך הרוחות בקרב עובדי הרכבת, שכן לדבריהם, נקבע דיון ראשון עם הנהלת הרכבת להיום, שני ה-20 בפברואר, אך פחות מ-24 שעות לאחר קביעת פגישה זו ולפני שזו התקיימה כלל, מיהרה הנהלת הרכבת לבצע מחטף ולחתום על ההסכם.

"יצא המרצע מהשק"

במכתב מיוחד שהפיצה גילה אדרעי , יו"ר ועד ארצי של עובדי רכבת ישראל, אל עובדי הרכבת נכתב: "ביומיים האחרונים יצא המרצע מהשק. הצהרות שר התחבורה ומנהלי החברה הוכיחו כוונותיהם לפרק את החברה, לרסק את העבודה המאורגנת ולקלוט לחברה עובדי קבלן על חשבון העתיד התעסוקתי של כולנו. תוך התנהלות של איבוד עשתונות מוחלט מהבחינה הציבורית, ונקיטה בצעדים חד צדדיים, הודיעה החברה על חתימה חד צדדית על הסכם עם חברת "בומברדייה".

עוד מוסיפה ארדעי במכתבה כי במהלך שבוע שעבר נקטה הנהלת החברה בפעולות אגרסיביות, חסרות תקדים, במטרה לדרדר את יחסי העבודה בחברה מהפסים, ובין היתר פעולות של השבתת פעילות הרכבות על ידי ההנהלה, פגיעה בנציגי עובדים ובעובדים, התגרויות שהגיעו עד כדי פרסום הזוי של זימונים לועדות המשמעת, תוך ניסיון ברור לבצע דה לגיטימציה לעובדי החברה ונציגיהם, ועוד. כל זאת, על רקע זימונה של ארדעי לשיחת התראה לפני השעיה מעבודתה ברכת ישראל.

לדברי ארדעי, עובדי הרכבת הגיעו לנקודת הכרעה במאבק הקיומי על מקום עבודתם ועל העתיד החברתי של המדינה.

אנו נמשיך לעדכן בהתפתחויות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully