וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 208 מחליפה צבעים

ניר בון-טובים

3.3.2012 / 8:34

פיג'ו תציג לצד ה-GTI בז'נבה את הקונספט האקולוגי XY לסדרת הסופר-מיני החדשה 208, חמושה במנוע HDI חסכוני ונקי

בפיג'ו עושים מאמצים גדולים כדי להקל על הכשרתה של ה-208 החדשה, שכן זו תושק רשמית עם סגירת תערוכת ז'נבה. יחד עם גרסת ה-GTI שנחשפה לאחרונה, הציגה החברה הצרפתית קונספט הנקרא XY, שמאחרי מיתוגו אין הרבה חידות ומשוואות, אלא בעיקר בכורה למנוע הדיזל המרכזי של ה-208, שיתפקד כדגם חשוב מאוד באירופה.

מנוע הסולר של ה-208, מותקן זה תקופה בכמה כלי-רכב של הקונצרן הצרפתי, ביניהם סיטרואן C4 וכן בקרב ה-DS3 החביבה. אבל לדברי פיג'ו, ייעשו בו מספר שינויים קטנים שיהפכו אותו ליותר חסכוני ופחות מזיק לסביבה, ויקרב את תכונותיו למנוע ה-e-HDI, שנחשב נקי עוד יותר ממנו תודות ל-87 גק"מ, ומחזיר ממוצע של 28 ק"מ לליטר סולר.

הספק מנוע ה-XY הוא 115 כ"ס מיחידת ה-1.6 ל' טורבו, שתעביר את הכוח לגלגלים בחזית דרך תיבה ידנית עם ששה הילוכים. צריכת הדלק תניב ממוצע שקרוב ל-23 ק"מ לליטר, ונתון דו תחמוצת הפחמן (CO2) הוא 99 גק"מ בתקן יורו 5, ועל כן אוטומטית פוטר את הנהג מתעריפי המיסוי על זיהום אוויר, בערים בהן מופעלת אגרת גודש כניסה (כמו לונדון למשל).

פרט לכך, יש ל-208 XY פטנט שמוטבע על הגוון החיצוני, בפיג'ו קוראים לזה ‘Pulsion’: המכונית מחליפה צבעים בהתאם לשינוי זווית העין על ידי שימוש ב-16 שכבות צבע. זה אולי תורם למקוריותו של הדגם, אבל עלול לפגום בעיצובה החיצוני (מישהו באמת רוצה רכב בצבע סגול?).

לישראל תגיע פיג'ו 208 החדשה בחודש נובמבר, מצוידת במנוע 1.2 ל' (רובוטית) ו-1.6 ל' עם תיבה אוטומטית, כאשר גם גרסת ה-GTI תגיע אלינו לא הרבה זמן אחריהן. ומה עם לוגמות הסולר? אל תבנו על זה.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully