וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינינפרינה קלאסית קמה לתחיה

מעצבים ממכון IED היוקרתי בטורינו עמלים לשלוח לז'נבה קונספט שמחזיר לחיים את ה-202 קופה של פינינפרינה משנות ה-40. הלו"ז צפוף, אבל הביטחון גבוה

פינינפרינה, סדנת העיצוב האיטלקית, תהיה אולי לחברה היחידה בתערוכת ז'נבה הקרובה שמכוניותיה תוצגנה בשתי במות נפרדות, על ידי שתי חברות שונות. מצד אחד, מתכננת פינינפרינה מכונית ראווה עצמאית שרק רמזים לה פורסמו בימים האחרונים ומצד שני, היא תזכה להומאז' מקבוצת מעצבים בכירים ממכון ה-IED בטורינו, שמקדמים בבהילות קונספט המשחזר (באבולוציה עכשווית) את מכונית ה-Cisitalia 202 Coupe, שיוצרה בין השנים 1948 ל-1952. כבוד.

IDE קסיטליה. אתר יצרן
IDE קסיטליה/אתר יצרן

על הלוגואים של הקופה צירפו את האות E, אולם לא מדובר במערכת הנעה אקולוגית לדברם. "אל תתנו לזה לבלבל אתכם. העולם אולי מחשמל את עצמו לדעת, אבל אנחנו מגדירים את האות E כאבולוציה, ולא כהכנה למערכת הנעה בחשמל". עוד הם מדגישים כי הקשר בינה לבין הדגם המקורי יהיה בעל ערך לכל חובב מוטוריקה איטלקית. "הקופה 202 היא פרשנות שלנו לגרסה המוקדמת מ-1947. היא משקפת את הקווים שלה, העוצמה והפרופורציות של הזמנים הנוכחיים".

IDE קסיטליה. אתר יצרן
IDE קסיטליה/אתר יצרן

לתקופתה, ה-202 קופה הייתה מכונית שהקדימה את זמנה, בשל שימוש במרכב חיצוני שהותאם בחתיכה אחת, והעניק לה יתרון אווירודינאמי ותחושה של "מהירות בתנועה". מקור השם והרעיון נבעו מחברת Compagnia Industriale Sportiva Italia, שנוהלה על ידי נהג המרוצים והתעשיין האמיד פיירו דוסו. דוסו שכר את המעצב דנטה ג'אקוסה (האחראי לעיצוב פיאט 500) לעבוד מול פינינפרינה שהושמה אחראית על העיצוב החיצוני, עד להפקדתה בקו היצור ב-1948. בפרק זמן של 5 שנים, ייוצרו כ-170 עותקים, והיום היא נחשבת לפריט מבוקש ונחשק בקרב אספנים.

עוד חדשות על פינינפרינה בוואלה! רכב

קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully