וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: ביטול המיסוי על אביזרי בטיחות לרוכבים

22.2.2012 / 8:20

עמותת אור ירוק, בשיתוף עם וואלה! רכב וחברי כנסת רבים, מקדמים הצעת חוק להוזלת אביזרי בטיחות לרוכבים, בעזרת ביטול רכיבי המס

הרכיבה על כלי דו-גלגלי תהיה בטוחה יותר בקרוב? הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הכנסת מבקשת להפחית משמעותית את מחירו של ציוד הבטיחות לרוכבי אופנועים וקטנועים. בהצעת חוק זו, עמותת אור ירוק, בשיתוף עם וואלה! רכב ובעזרת חברי הכנסת התומכים (איתן כבל, רוברט אילטוב, זאב ביילסקי, יריב לוין, כרמל שאמה הכהן, אברהם מיכאלי, אורי מקלב, נחמן שי ואריה ביבי) העבירו דרישה לתיקון חוק המס לטובת הפחתת מחירם של אביזרי הבטיחות לאופנוענים באמצעות הורדת מס ערך מוסף והמכס על יבואם לאפס.

כיום נהנים אופנועים בהם מותקנת מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) מזיכוי במס קנייה והצעת החוק החדשה דורשת כי יתוקן צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין באופן בו יינתן זיכוי גם על מערכות בטיחות נוספות לכלי רכב דו-גלגליים דוגמת בקרות אלקטרוניות.

כמו כן מוצע לבטל או להפחית את המיסים המוטלים על חלקי חילוף שיוגדרו כבטיחותיים. הבעייתיות בכל היא שכיום לא קיימת רשימה מקיפה של אביזרים המוגדרים כאביזרי בטיחות לרוכבים ובגינם ניתן פטור מלא ממכס ומע"מ. הצעת החוק הזו מציעה לגבש רשימת אביזרים המשמשים את הרוכבים ומהווים אביזרי בטיחות (לרבות צמיגים) ולבטל או להפחית את המיסים המוטלים עליהם.

הצעת חוק זו דורשת כי אביזרי בטיחות לרוכבי אופנועים וקטנועים קרי לדוגמה - קסדה , מעיל ייעודי, כפפות רכיבה, מגיני בירכיים, חזה, גב וכל מוצר אחר ששר התחבורה והבטיחות בדרכים קבע אותו כאביזר בטיחות לרוכב אופנוע, יימכר במחיר מופחת, כתוצאה מקביעת מס ערך מוסף ומכס על יבואם לישראל בשיעור אפס. הורדת המחירים על אביזרי הבטיחות תהפוך אותם וגם את האיכותיים שבהם לנגישים יותר עבור הרוכבים, תגביר את השימוש בהם ואף תעודד את יבואני הציוד רכיבה והאופנועים לשווק ציוד איכותי במחיר נמוך וכן אופנועים וקטנועים (בעיקר תלת גלגליים) עם ציוד בטיחות עשיר יותר.

מבחן סוזוקי GSX-R600. הדס לוי, ספק 500
צילום: הדס לוי/ספק 500, הדס לוי

ציוד הבטיחות מציל חיים

יעילותו של ציוד הבטיחות מוכחת. שימוש בקסדה סגורה, במעיל ממוגן ובשאר ציוד בטיחות, יכול להקטין באופן משמעותי פציעות קלות וקשות ואף להציל ממוות במקרים מסויימים. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 9 רוכבי דו גלגלי בישראל, פי 3 משיעור ההרוגים בקרב רוכבי הדו-גלגלי בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2011, קיפחו את חייהם בכביש 45 רוכבי דו גלגלי. מספר ההרוגים הגבוה ביותר של רוכבי אופנועים היו רוכבים צעירים. בקבוצת הגיל 20-24 נהרגו 11 רוכבי אופנועים ב-2011. מקבוצת הגיל 16-19 נהרגו עוד 8 רוכבים ומקבוצת הגיל 25-29 נהרגו 9 רוכבי אופנוע נוספים.

לפי נתוני אור ירוק, המגמה במספר ההרוגים בקרב רוכבי הדו-גלגלי בישראל, נמצאת בכיוון הפוך מהמגמה במדינות מערב אירופה. מנתוני המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים (ETSC ) עולה כי בין השנים 2001-2009, חלה ירידה שנתית, ממוצעת של כ-2 אחוזים, במספר רוכבי הדו גלגלי ההרוגים,
ב-26 ממדינות אירופה. לעומת זאת, בישראל, עלה מספר רוכבי הדו גלגלי ההרוגים, בין השנים 2001-2009 בכ-3 אחוזים.

לאור נתונים אלה, לדברי אור ירוק, המדינה חייבת לסייע בהגנה על משתמשי הדרך הפגיעים הללו בכל דרך ולאפשר להם לרכוש אביזרי בטיחות מצילי חיים במחירים ראויים.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

עוד על בטיחות בנהיגה וברכיבה בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully