וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשורת בין מכוניות תחסוך אלפי הרוגים

החלפת מידע בזמן אמת בין כלי-תחבורה יכולה להעלות באופן משמעותי את רמת הבטיחות ולהקטין את נזקי תאונות הדרכים. בעולם, גוברת התמיכה בטכנולוגיית V2V

הצעד הבא במאבק העולמי למלחמה בתאונות הדרכים, לא יהיה כרית אוויר מס' 20, או בקרת יציבות עוד יותר משוכללת. לא. המערכת החכמה שכל התעשייה משקיעה בה זמן מאמץ וזיעה היא ה-V2V, או ה-Vehicle-to-vehicle communication. המערכת פועלת על ידי הזנת והחלפת אינפורמציה בין כלי-רכב על הכביש במרחב מסוים, עם התייחסות לפרמטרים טכניים קטנים וגדולים, על מנת לעדכן את שאר משתמשי הדרך על הסטטוס של המכונית.


כיום ובדומה למקובל בעולם התעופה, השיטה של המערכת בנויה על מסד אינפורמציה שמעביר מסרים דרך מכשיר נפרד שמותקן ברכב שגודלו כחפיסת סיגריות. תכונות ה-V2V מאפשרות קליטת ושליחת מידע בנושאי מהירות המכונית, מצב בקרת היציבות, מהירות תנועת המגבים, כמה דלק נותר במיכל, לחץ האוויר בצמיגים ולמעשה כל היבט תפעולי של הרכב שמחשב המכונית מעבד. בנוסף לכך, V2V תתפתח בעתיד גם למערכת אקטיבית שמסוגלת לקחת פיקוד בזמן חירום ולהשתלט על החלקה לא מבוקרת או לבלום בצורה עצמאית.


בגרמניה, תכננו את ה-V2V לנהל דיאלוג עם רמזורים בצמתים מרכזיים, כך שהנהג מקבל מידע לצג המרכזי על העומס בהתקרבותו לחצות את המקום. במידה והרמזור מתחלף לאדום והנהג לא עירני מספיק להגיב בזמן, המכונית מסוגלת לבלום על פי מדידת מרחק מדויקת שתאפשר האטה בטוחה.


ב-NHTSA, ארגון הבטיחות בארה"ב, וכן במגזין הצרכנות קונסיומר ריפורטס, מביעים תמיכה מלאה ב-V2V, ומבקשים שכל יצרנית שיש לה דבר בטכנולוגיה, לקדם אותה למכוניות עממיות בהקדם האפשרי. לדברי הארגון, ניתן להפחית את כמות תאונות הדרכים ב-80 אחוזים, בתנאי שמדובר במעורבות של נהגים שאינם תחת השפעת אלכוהול או סמים.


יחד עם זאת, ישנה גם ביקורת הנוגעת לפרטיות המשתמשים. ה-V2V היא אוטוסטראדת מידע פתוחה, ולכן ישנם צדדים אישיים שלא כולם רוצים לחשוף באופן פומבי. "צריך לדעת לנהל את רמת הפרטיות של הנהגים כדי שלא ידלוף החוצה יותר מידי מידע רגיש", כך אומר ריק פול מקונסיומר ריפורטס. מצד שני הוא טוען "גם אם המערכת מותקנת במספר מועט של כלי-רכב, עדיין תירשם ירידה משמעותית בכמות התאונות".

הנגישות עומדת כרגע גם היא גבוה בסדר העדיפויות של יצרניות הרכב והחברות המעורבות בכך. בעתיד, ה-V2V תושתל ישירות בטלפונים סלולריים ומחשבים נישאים מכל הסוגים, כך שגם הולכי-רגל יוכלו להעביר מידע לנהגים, בעודם מתקרבים לחצות את הכביש.

עוד טכנולוגיה ומחקרים בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully