וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת המחירים בב.מ.וו תוריד מחירי השוק?

21.2.2012 / 17:12

כיצד תשפיע הוזלת דגמי ב.מ.וו על השוק? האם שאר יבואני הפרימיום יתאמו מחירים? מה יעלה בגורל ההנחות והמבצעים?

יממה לאחר הודעת דלק מוטורס, היבואנית החדשה של ב.מ.וו בישראל, על הורדה אגרסיבית של מחירי הרכב היוקרתי בישראל, ושוק הרכב מתחיל להראות סימני לחץ בשל אי הוודאות והתחרותיות המפתיעה. אמנם בכירים בענף הרכב היוקרתי בישראל מנסים לשדר סימנים של 'עסקים כרגיל' בשיחות שערכנו עמם, אך חלקם הודו כי יצטרכו ליישר קו עם המהלך האגרסיבי בצורה כזו או אחרת על ידי מבצעי מכירות או הורדה נקודתית של מחירים ולא בחיתוך רוחבי של מחירי הדגמים.

לעומת זאת ומנגד, בכירים בקרב שאר יבואני היוקרה מציינים כי גיל אגמון תיקן למעשה עיוות שהיה נהוג בקמור, ולא בקרב המותגים האחרים ולכן המהלך דווקא יעשה טוב לשאר מותגי היוקרה - ההוזלה לא תגדיל את נתח השוק של ב.מ.וו, אלא תוציא את המותג מהמשחק היוקרתי בשל הפגיעה בלקוח שבבעלותו רכב של ב.מ.וו ומחירו כמשומש צלל. כמו כן מציינים נציגי היבואנים כי עסקאות 'טרייד-אין' הנן מקובלות מאוד בשוק היוקרה, כמו גם הנחות קטנות כגדולות ולכן עולה ספק מהצהרות אגמון על מדיניות המחירים הקשיחה.

גם שוק היד השניה ישתנה?

דגמי הפרימיום בכללותם אינם שחקנים משמעותיים כלל וכלל בשוק ציי הרכב, אך "הורדת המחירים של רכבי ב.מ.וו הינו בגדר "פצצה" על שוק רכבי היוקרה." כך מציין רועי שגב, סמנכ"ל יד 2, מפעילת המחירון לכלי רכב משומשים.

עוד מציין שגב כי ברמה המידית, הורדת המחירים תשפיע על רכבי הפאר ורכבי היוקרה הקטנים המשומשים בניהם מרצדס, יגואר ושחקנים נוספים הקיימים בשוק. בשוק כלי הרכב החדשים, יאצלו היבואנים של רכבי היוקרה לוותר על הרווחים הגדולים שלהם ולישר קו עם מחירי ב.מ.וו. במקביל, רכבי יוקרה מיד שנייה יראו גם הם ירידה משמעותית בערכם וזאת מאחר ולא יוכלו להיסחר יותר במחירים בהם ניתן למכור רכבים חדשים מהיבואן.

הנפגעים העיקריים ממהלך זה, לדברי שגב, יהיו חברות הליסינג המתמחות ברכבי יוקרה, הרי שכל רווחיהן מבוססים על ההפרש בין מחיר הקנייה שבו קנו לבין מחיר המכירה לאחר תקופת הליסינג. במצב החדש, חברות הליסינג המתמחות ברכבי יוקרה, לא יוכלו לקבל הנחות משמעותיות יותר מהיבואנים ולכן האטרקטיביות שלהן תרד. בטווח הארוך, יתכן והמהלך הזה יסחף את שוק הרכב כולו ויביא את היבואנים לוויתור כואב על אחוז נרחב מרווחיהם השוטפים כיום.

הרקע לחיתוך המחירים

באירוע המיוחד שערכה אמש (שני) דלק מוטורס, אשר רכשה לאחרונה את זיכיון היבוא של מותגי ב.מ.וו ומיני מידי קמור, הודיעה החברה על הורדה משמעותית במחירי כלי הרכב המיובאים לישראל וכן על מדיניות מחירים קשיחה בה מחיר המחירון הוא זה שיקבע את מחיר הרכב, תוך הפסקה מוחלטת של מדיניות ההנחות וה"בזאר הטורקי" לדבריו של גיל אגמון שהונהגו בשוק הפרימיום בישראל.

כל דגמי החברה הוזלו באופן ניכר, כאשר הבולטים שבהם היו הסדרה 1 אשר תפגוש את לקוחותיה כבר תמורת 165 אלף שקלים, מיני בגרסת ה-ONE עם תיבה ידנית תמורת 110 אלף שקלים, דגם ה-328i שהוזלה מ-425 אלף שקל ל-292 אלף שקל, הסדרה 6 במחיר של 650 ועד 720 אלף שקל, הסדרה 7 מ-560 ועד 660 אלף שקל. גם גרסאות ה-X הוזלו באופן משמעותי, כך שהשינוי שמביאה עמה דלק מוטורס מיד עם כניסתה לשוק הפרימיום צפויה להשפיע על כל רמותיו.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully