וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: הונדה סיוויק מצטיינת, ג'יפ קומפס נכשל

איגוד מבחני הריסוק האירופאי Euro-ncap מעניק להונדה סיוויק החדשה ציון מקסימלי. מנגד, ג'יפ קומפס מושפל עם 2 כוכבי בטיחות בלבד

סבב הריסוקים החדש של Euro-ncap לשנת 2012 יוצא לדרך עם שתי נבחנות חדשות: הונדה סיוויק וג'יפ קומפס. המתכונת החדשה שנערכת בחסות האיגוד דורשת כיום מהיצרניות שימת לב מיוחדת להגנה על הולכ-רגל, מערכות בטיחות אקטיביות ושמירה על ילדים בזמן תאונה. בשנה הקרובה, כל מכונית שתצבור חמישה כוכבים, חייבת להשיג לפחות 80 אחוזים בהגנה על מבוגרים בריסוק חזיתי, 75 אחוזים עבור ילדים ולפחות 60 אחוזים בפגיעות בהולכי-רגל.

הונדה סיוויק החדשה, שתגיע לישראל בסוף חודש מרץ הקרוב, הצליחה להרשים את הבוחנים וגרפה את מלוא חמש הנקודות. בהתנגשות חזיתית הדגימה הסיוויק הגנה מצוינת על חלקים בפלג הגוף התחתון (אגן, גפיים), אולם ציינו לחובתה סיכון קל מכיוון הקונסולה, שעלולה לחבוט באזור הברכיים ולגרום לפציעה. במפגש צד עם עמוד, הסיוויק צברה ניקוד מלא ובתאונה עם עצם גדול כנגד צידה, גם כן צלחה את המבחן בציון גבוה.

במבחן ההגנה על ילדים בני 3, נרשמה תנועה קלה של בובות הריסוק בהתנגשות חזיתית, וכך גם בתאונת היטל כנגד מחסום. לזכותה ניתוק כרית האוויר בצד הנוסע, וכן הוראות, אזהרות והנחיות ברורות למשתמשים במיקום נגיש וקריא לעין. פגיעות פגוש בהולכי-רגל הניבו תוצאות חיוביות בסך הכול, במיוחד כשהחבטה היא במרכז מכסה המנוע. ביתר החלקים פחות טוב אך עדיין מעל הממוצע. באחוזים: 94 עבור הגנה על מבוגרים, 83 על ילדים, 69 בהולכי-רגל ו-86 אחוזים על מערכות בטיחות אלקטרוניות.

ג'יפ קומפס: כישלון חרוץ

מהעבר השני, ג'יפ קומפס האמריקני זכה לאחד הציונים הנמוכים ביותר בתולדות האיגוד בשנים האחרונות: 2 כוכבים אומללים. ציוניו היו גרועים בכל סעיפי הריסוק, כאשר הבוחנים מגנים אותו בגין הגנה רעועה על יושבים בכל הגילאים, בו הרכב סופג פגיעה בצידו. כלי-רכב מקבוצת הפנאי הם מהפופולאריים ביותר באירופה ובעולם כאמור, ולכן ציון זה מהווה עבורו נקודה שחורה בפרופיל.

הקומפס נענש בכבדות על חלקי קונסולה מתפרקים, שעפו לכוון היושבים וסיכנו את חלקי הגוף העליון והתחתון במידה רבה. בריסוק צד ציינו לרעה פגיעה חמורה בצלעות ובידיים. כמו כן, הופחתו לו נקודות על מערכת שאמורה להפעיל בקרה נגד צליפת שוט, אך כשלה לעבוד במהירות הנדרשת. הגנה על ילדים בני 18 חודשים עד 3 הייתה טובה, אך הורדו נקודות על היעדר אפשרות לבטל את כרית האוויר בעת הושבת תינוק כשגבו אל כיוון הנסיעה מלפנים. אפס נקודות ניתנו במבחן הגנה על הולכי רגל בפגיעה מפגוש קדמי, אולם מכסה המנוע הצליח לכפות מעט על כך עם ציון גבולי. באחוזים: 61 בהגנה על מבוגרים, 76 על ילדים, 23 בהולכי-רגל ו-43 עבור מערכות הגנה אלקטרוניות. לא מומלץ.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully