וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של וולוו לאודי A3

המותג השוודי שולף קלף טקטי חשוב באירופה, וחושף את ה-V40 הקומפקטית שתתחרה על מרכז הפרמיום המשפחתי. בדרך לישראל בסוף שנת 2012

וולוו איבדה כיוון בשנות ה-90 עם פריחת סגמנט הקומפקטיות המשפחתיות; במקום לשווק מכונית שוות ערך לפולקסווגן גולף או אודי A3, הם המתינו שנים ארוכות ובסוף הוציאו לאור את ה-C30 קופה, שנולדה להשלים את ה-S40 סדאן כאלטרנטיבה מעוצבת וחטובה. לאחר מכן, בתחילת שנות ה-2000, שוב נדלקו על הרעיון בשל נפח המכירות של הגולף, ורק ב-2010 התקבלה החלטה לתכנן קומפקטית שימושית חדשה: V40.

כושר הצמיחה של ה-V40 כדור המשך, מותנה ביכולת של השוודים לפתות קהל צעיר שיחשוק בה - ובמחיר הוגן. אם בתחילת דרכה, הייתה זו חברה שמרוח לה על המצח המונח 'פנסיונרים בתזוזה', הרי שמאז קווי ה-XC המודרניים שנוסדו מחדש בחזקתה של ה-XC60, רוסקה השמרנות לחלוטין, ולראיה וולוו מפיקה כלי-רכב שמקדם המשיכה שלהם גבוה מאוד (ע"ע V60).

מה שלא ברור כרגע הוא מידותיה של ה-V40 הקומפקטית. כן, יש לה חמש דלתות, תא מטען גדול, ופלטפורמה שאם ישוו אותה גלגל אל גלגל מול אודי A3, סביר שההבדלים ביניהן יהיו קטנים. בפנים, הקבינה של וולוו V40 זהה לכל מכוניותיה בשנים האחרונות לרבות ה-S60 החדשה. המותג ממשיך לנצל את בחוכמה את הקונסולה הגולשת והמוברשת במרכז העניינים, הנדסת אנוש סופר קלה לשימוש וקו הגנה חסר פשרות לבטיחות הנוסעים.

מנועי הטורבו של ה-V40 נחלקים בין שלושה לוגמי בנזין והיתר דיזל. ההספקים ינועו בין 113 כ"ס ועד 260 כ"ס בגרסאות קצה עם הנעה כפולה, בשידוך לתיבת פאוורשיפט כפולות מצמד לה ששה הילוכים. ביצועיה של ה-V40 חמישה צילינדרים הבכירה יספקו את חובבי ההגה, עם האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות.

לדברי מנכ"ל וולוו, סטיבן ג'ייקובי, ה-V40 היא המכונית שתצוד את עיני אירופה. "הולוו הקומפקטית החכמה שלנו שמה לנגד עיניה מכוניות פרמיום קומפקטיות כמו ב.מ.וו סדרה 1, אודי A3, ותתחרה כתת דגם בגולף העממית". יחד עם זאת, הוא מציין בנשימה אחת גם את המותגים הקוריאנים של קיה ויונדאי כמתחרים פוטנציאליים, וכן את אופל הגרמנית. "צריך לדעת למתג את הדגם מול כולם", כך הוא אומר.

צריך לציין, שכניסת ה-V40 לאירופה מסמנת את תחילת גוויעתן של ה-S40 ואחותה השימושית V50. לאחר שתוצג בתערוכת הרכב בז'נבה בשבוע הבאף וולוו V40 תשלח לטבילת אש אירופאית. לישראל, היא תגיע בסוף שנת 2012 כשמחירה טרם נקבע, כמו גם הגרסאות הספציפיות.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully