וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינינפרינה קמביאנו: איטלקיה מחשמלת

סדנת העיצוב האיטלקית פינינפרינה חושפת לקראת ז'נבה את הקונספט האקולוגי קמביאנו. טעימה חד-פעמית, מחתיכה שמתחברת לשקע

ככלל קבוע, פינינפרינה לא מייצרת מכוניות סדרתיות באופן עצמאי. למען הדיוק, היא פשוט לא נזקקת למפעלים כבדים, זולת מתקנים שתומכים ביצרניות כמו פיאט, פרארי ועוד, המבקשות ממנה סיוע בתכנון המעטפת החיצונית.

רק אחת לכמה זמן היא פונה לכוון אישי יותר, ומפיקה קונספטים שנועדו לחשוף בתערוכות בינלאומיות את כיוון כלי-הרכב שלה בעתיד, ואת היכולת של מעצביה. בז'נבה, היא תציג את פרשנותה למכונית חשמלית אקזוטית, בדמותה של הקמביאנו קונספט.

הקמביאנו (על שם מחוז ליד טורינו), נבנתה כמכונית כלאיים עם מגדיל טווח, המאחדת לדברי המותג האיטלקי פתרונות רבים לתנועה בערים ומחוצה להן, "עם דגשים על איכות הסביבה וחומרים ידידותיים לבריות". היא מצוידת בארבעה מנועים חשמליים בהספק של 80 כ"ס לכל אחד, כשבחזית הושתל מנוע טורבו-דיזל. התפוקה הכוללת היא בסביבות ה-350 כ"ס, כשמהירותה המרבית יכולה לעבור בקלות כ-186 מיילים בשעה, שהם כ-300 קמ"ש לערך.

הסוללות מוזנות בזמן אמת על ידי מנוע הבעירה, כך שהאצות ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות נותרות בטווח לעיל כמעט כל משך הנסיעה. פעולת המנוע החשמלי מוגבלת לכמה עשרות קילומטרים וטעינה מתבצעת משקע ביתי, בפרק זמן שנע בין 5 ל-8 שעות. תא הנוסעים של הקמביאנו עשוי רובו תרכובות עץ, ומבחוץ המכונית מתעתעת כשמצידה האחד נראית כמכונית סדאן עם שתי דלתות, ומצידה האחר מרכב קופה.

בכלי-התקשורת באיטליה מציינים דמיון ללנ'ציה פלורידה מ-1957, ששימשה כנראה מקור השראה לפינינפרינה בעיצובה של הקמביאנו. כך או אחרת, זו עוד מכונית קלאסית שתכנס לספר האמנות של סדנת העיצוב האיטלקית, אפילו אם רק עותקים בודדים ממנה יצאו אי פעם לכבישים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully