וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בלילה: 8 שקלים לליטר בנזין

מחיר ליטר אוקטן 95 יזנק הלילה בשיעור של 5 אחוזים ויעמוד 7.84 שקל לליטר בתדלוק עצמי, ו-8 שקלים עם עמלת מתדלק. השיא עוד לפנינו?

מי שחזה שמחירי הדלק בישראל יאמירו ל-8 שקלים לליטר בנזין רק בסוף השנה, יקבל החל מהיום בלילה מנה צורמת וכואבת לכיס. מחיר ליטר אוקטן 95 יטפס היום ב-30 אגורות ויתייצב על תעריף של 7.84 שקל בתדלוק עצמי, בעוד תדלוק מלא (עמלת עובד) תדרוש תוספת של 21 אגורות, משמע שיא של 8.05 שקלים לליטר בנזין.

למרות מחאות חברתיות רציפות על יוקר המחייה, וביקורות נוקבות של מספר ח"כ על המיסוי המוטל על הדלק בישראל, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום סבב דיונים שנערך היום בבוקר, שלא להתערב בהחלטות האוצר, ובכך נתן אור-ירוק להעלאת מחירי הדלק גם בחודש מרץ. זאת בניגוד לחודש אוגוסט הקודם, אז בחר לקחת חלק בהחלטות על הפרשי המיסוי, ומנע את עליית המחירים.

מחיר ליטר אוקטן בישראל מושפע ישירות מעליות במחירי הנפט באירופה, שלאחרונה נרשם בהם זינוק של 10 אחוזים. בסוף חודש מרס יצטבר היקף הגדילה במחיר מתחילת השנה ב-65 אגורות על הדלק בתחנות, כאשר היד עוד נטויה כשמשבר איראן פתח, ועוד צפויים שינויים בשווקים באירופה.

בראיון לגלי צה"ל, אמר היום שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, כי לא ייתכן שהמיסוי על הדלק יעבור 50 אחוזים. "היום רכב הוא כלי עבודה לכל דבר, בוודאי כשמדובר באזרחים שלא היו מסוגלים לרכוש דירה במרכזי הערים ועברו לגור בפריפריה ועתה משלמים מחיר מוגזם על הדרך לעבודה. צריך להבין שמכונית היא אמצעי ייצור שתורם לצמיחת המשק".

גם ח"כ מירי רגב הביעה אף היא ביקורת קשה על מחיר הדלקים: "מחיר של שמונה שקלים לליטר הוא עושק הציבור. אין לנו השפעה על מחירי דלק בעולם אבל יש לנו יכולת לא להרוויח מהמיסוי על הדלק. עליית מחירי הדלק מביאה לעלייה רוחבית של מחירים במשק. אני מציעה לשר האוצר להתחבר לעם, ולרדת מהאולימפוס אל העם".

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully