וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית חדשה בין פיג'ו-סיטרואן לג'נרל מוטורס

שתי היצרניות תשתפנה פעולה בחמש השנים הקרובות בעיצוב פלטפורמות, פיתוח מנועים, רכיבים אלקטרוניים ומתקנים אקולוגיים. מנכ"ל GM: "סיוע משמעותי לחטיבה באירופה"

פיג'ו-סיטרואן חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס. במסגרתו, שתי החברות תחסוכנה הוצאות בשיעור של 2 מיליארד דולרים בחמש השנים הקרובות, ובכך תוכלנה ביחד וכל אחת לחוד, להתפתח בשלל מרחבים. "החיבור שנוסד היום הוא הזדמנות נפלאה לכל היצרניות המעורבות בכך", כך מנכ"ל GM דן אקרסון. יש לציין, כי זוהי השותפות הראשונה של GM מאז פשיטת הרגל ב-2009.

על פי החברות, פן אחד מן ההסכם יתמקד בשיתוף של פלטפורמות, מנועים וטכנולוגיות ירוקות, עם דגשים על מכוניות בגדלים בינוניים, מיניוואנים וקרוסאוברים. כמו כן, ייתכן לדברם שעד שנת 2016 תוצג מכונית כלאיים משותפת כחלק מהמאבק להפחתת דו-תחמוצת הפחמן בתעשייה. "זה יהיה בהחלט הישג אם נגיע לנקודה הזאת", כך אקרסון. GM תרכוש כ-7 אחוז נתח מפיג'ו-סיטרואן במסגרת חילוף מניות, בהיקף שנע בין 400 ל-500 מיליון דולרים.

החלק הארי בהסכם, נוגע להקמת גוף לרכישות משותפות של חלפים ושירותי תמיכה שונים עבור היצרניות. העסקה תפחית משמעותית את הנטל מכתפיה של פיג'ו-סיטרואן, שמעוניינת להרחיב את עסקיה, אך מוציאה הון על הסכמים נפרדים. להערכת ג'נרל מוטורס, אגף הקניה המאוחד ירכוש שירותים בעלות של 125 מיליארד דולרים.

פיליפ וארין, מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן, אומר כי למרות המיזוג הקטן, כל אחת תמשיך לפעול בדרכה ובאורח שמתאים לה. "כל מותג שנמצא בבעלות התאגידים ימשיך לקדם את מוצריו בשוק תחרותי". עוד הוא מוסר כי "הפוטנציאל הוא גדול מאוד, וכולם דרוכים לקצור את פירות ההסכם בעתיד הקרוב".

אירופה לא מרחמת על המותגים המרכזיים שלה בשנים האחרונות. כמו פיג'ו-סיטרואן, החטיבה האירופאית של שברולט מתקשה לשמור על יציבות, והפסדיה נערמו אשתקד ל-747 מיליון דולרים, בעוד פיג'ו סיטרואן רשמה הפסד של 667 מיליון דולרים. בפיג'ו גם נשמעו ביקורות על החיבור החדש, במיוחד לאור העובדה שב.מ.וו מספקת לצרפתים מנועים ומכללים נוספים, ופורד מפתחת עימה מנועי דיזל למעלה מעשור.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully