וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית הספורטיבית של יונדאי

מציגה תמונה ראשונה של מכונית הראווה הספורטיבית אי-אוניק, מצוידת במנוע חשמלי ומגדיל טווח לו שלושה צילינדרים ו-110 כ"ס. בכורה בז'נבה

כמו כל מכונית קונספט חדשה, גם יונדאי טוענת שה-אי-אוניק קונספט ממחישה לפחות שלושה היבטים עתידיים: לשון מעצביה, מערכות הינע ידידותיות לסביבה, ויכולת כביש שמותאמת לתנאי המחייה הצנועים. מהתמונה הראשונה שנחשפת כעת, אפשר ללמוד שאכן יונדאי תשאיר מאחריה חלקים מתוך נוסח ה'פיסול זורם' הראשוני שהוטמע בדגמי ה-IX בשנים האחרונות, ותצעד קדימה. ואם זה הכוון המוצהר, בהחלט יש למה לצפות.

האי-אוניק קונספט היא מכונית קופה הצ'בק גדולה – 4.4 מ', עם קווי מתאר שלדברי החברה מאחדים את הדור הראשון של פיסול זורם עם הדור הבא. המרחב הפנימי מציע ארבעה מושבים מרווחים וקונסולה מרכזית מוכוונת כלפי הנהג, שלפי תיאורי המעצבים ,הורכבה בהשראת עולם המוסיקה (בפרט פסנתרים) עם שזירה מיוחדת של נורות LED מדופן צד הנוסע, ישירות אל דופן עמדת הנהג.

יונדאי i אוניק. אתר יצרן
יונדאי i אוניק/אתר יצרן

ההתמדה של יונדאי במזעור מנועים בא לידי ביטוי בחיבור בין מנוע חשמלי למנוע בעירה שפועל כמגדיל טווח (נראה שזו האופציה המועדפת כיום ללא רישות מתאים בכבישים). המנוע החשמלי מוזן על ידי סוללות לית'יום יון קומפקטיות, כשבתמיכת מנוע בנזין בנפח 1.0 ל' שלושה צילינדרים אטמוספרי, עומדת התפוקה הכללית על 110 כ"ס וטווח נסיעה מקסימלי של 700 ק"מ ורק 45 קג"מ דו תחמוצת פחמן. במצב חשמלי, ניתן לכסות מרחק של 120 ק"מ, ללא פליטת זיהום אוויר כאמור.

כלל לא בטוח שהמכונית תעבור לייצור סדרתי דווקא בפורמט לעיל – בכל זאת מדובר במכונית הדגמה רעיונית. אבל מאחר והחברה מחפשת כבר כמה שנים מיצוב מחדש לג'נסיס קופה הספורטיבית בארה"ב, ייתכן שהאי-אוניק קונספט רומזת על מחליפתה האפשרית.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully