וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן קרוס קופה: 55 ק"מ לליטר

בקונצרן הגרמני יציגו בתערוכת ז'נבה גרסה היברידית לרכב הפנאי קרוס-קופה, שצורך רק 1.8 ל' בכל 100 קילומטרים. עכשיו מחכים לאישור להעלותו לפס ההרכבה

חצי שנה אחרי שנחשף בתערוכת טוקיו, קשה להכריע לגבי עתידו של פולקסווגן קרוס-קופה. בקונצרן הגדול באירופה טענו בעבר שמכונית הראווה היא לצרכי "הכוונה" בלבד, אך כעת עם שליחת הקונספט לתערוכת הרכב האירופאית בז'נבה שנפתחת בשעות אלה, מסתמן שבכל זאת ישנה תמיכה בהמרתו לרכב סדרתי, מצויד במנוע היברידי חסכוני וידידותי לסביבה.

צריכת הדלק הרשמית של המנוע בחזיתו נשמעת בדיונית, שכן זו עומדת על 1.8 ל' לכל 100 ק"מ, שהם 55 קילומטרים לליטר סולר. מנוע ה-2.0 ל' טורבו TDI מחובר לשני מנועים חשמליים, אשר הספקם הכולל לצד מנוע הבעירה מעמיד תפוקה היברידית מרבית של 306 כ"ס. גם באגף הביצועים יש לו מה להציע: 0-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מהירות מרבית של 220 קמ"ש, ופליטת דו תחמוצת הפחמן היא חסרת תקדים בסגמנט הפנאי, בזכות 46 גק"מ.

הקרוס קופה יכול לנוע לטווח "חשמלי" של כ-50 ק"מ ועד מהירות מקסימלית של 120 קמ"ש, בטרם מנוע הדיזל נכנס לפעולה. למרות היותו בעל הנעה כפולה, רק הגלגלים מאחור מונעים על ידי הכוח החשמלי, המוזן על ידי סוללות לית'יום יון קומפקטיות. לבחירת הנהג תהיינה חמש אפשרויות שונות, הנחלקות בין נהיגה חסכונית (ECO), ספורט, שטח, חשמלי וטעינה. משקלו עם נהג קרוב ל-2 טונות.

מה שייקבע את גורלו של הקרוס-קופה, הוא רמת הפופולאריות של דיזל כלאיים מחוץ לאירופה. בארה"ב היצע מכוניות הדיזל צנוע משמעותית ממנועי כלאיים המשלבים בנזין וחשמל, ועל כן רכב מסוג הקרוס-קופה יכול לאבד את דרכו באמריקה. התשובות הסופיות תינתנה מפי היצרן, רק לקראת יולי.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

פולקסווגן קרוס-קופה. frank augstein, AP
גרסת טרום ייצור בז'נבה/AP, frank augstein

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully