וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: "תחזור השליטה ברכבת לאזרחי ישראל"

5.3.2012 / 16:49

שר התחבורה מודיע על המשך פעילות הרכבת, כולל מיקור החוץ לתיקון הקרונות והחלטות לפיתוח עתידי

בכינוס מיוחד שערך היום (שני) שר התחבורה במשרדו, הודיע: הויכוח הוא לא היכן יטופלו קרונות הרכבת, אלא מי ינהל את הרכבת". שבועיים לאחר חתימת ההסכם, החליט שר התחבורה להוציא לפועל את תחזוקת קרונות הרכבת על ידי היצרנית הקנדית בומברדייה מאחר ולדבריו כשלו השיחות מול ועד עובדי הרכבת, שהכשילו כל סיכוי להסדר.

לאחר מכן, הודיע שר התחבורה על הקמת שלוש חברות בנות חדשות בתוך רכבת ישראל ובכך למעשה מודיע השר על שינוי מערך הרכבת והקמתה במערך חדש. חברת הבת הראשונה תטפל בעובדי הרכבת והכוח האנושי לכל גווניו, השניה. תעסוק בטיפול בנדל"ן הרכבת והשלישית בתחום המסחרי תעשייתי ובאחריותה תהיה הכפלת כמות המטענים המובלים על ידי הרכבת והורדת כמות המשאיות מכבישי המדינה.

יש לציין כי חברת הבת הראשונה תעסוק גם בתחזוקת הרכבת, במקביל לחברת בומברדייה שתתחזק בעצמה ובאופן חיצוני את הקרונות החדשים.

שר התחבורה: "אנחנו מושיטים יד לעובדים מתוך הרצון לעבוד יחד, אבל הם מכים את היד הזו ואת ציבור נוסעי הרכבת". עוד הוסיף שר התחבורה, כי הוא מקווה שהעובדים לא יבחרו בדרך השביתה והמחאה כדי לא לפגוע בנוסעי הרכבת. לדבריו,יו"ר הוועד העובדים טרפדה את כל השיחות המגשרות ולנגע עיניה לא באמת עומדת טובת ורווחת העובדים. "הפיתרון שלנו טוב לרכבת ולנוסעים, אבל לא טוב לוועד. זה מוציא עובדים מתחת שליטתם והמאבק הוא על שליטה, לא על טובת הציבור והעובדים". כך ציין שר התחבורה.

עובדי הרכבת, בתמורה לנכונות לשיפור השירות לנוסע, צפויים לקבל מענק של 100 מיליון שקל, אבל וועד העובדים מונע זאת מהם.

במקביל להצהרת שר התחבורה, אישר בית הדין לעבודה לעובדי הרכבת לחזור לפעולות של עיצומים והשבתות וברגעים אלה ממש נודע כי וועד עובדי הרכבת התכנס כדי להחליט על דרך הפעולה שיבחרו. יתכן מאוד ועוד הערב תושבת תנועת הרכבות לזמן לא ידוע.

בינתיים, מחוץ אל משרדו של שר התחבורה התקבצו קומץ עובדי הרכבת כדי למחות על המהלך.


עוד על המאבקים ברכבת ישראל

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully