וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ויחידה: למבורגיני אוונטדור J

6.3.2012 / 10:05

יש לה 700 כ"ס, שני מושבים, תא נוסעים מינימליסטי, אין לה גג וצריך ללבוש ביגוד מיוחד כדי לנהוג בלמבורגיני אוונטדור J. אבל רק אדם אחד יזכה לעשות זאת

כשיצרניות מכוניות 'על' רוצות להתפרע, הן בהחלט יכולות. הן לא כפופות למסגרות, לא נכנעות לתקציבים דחוקים ואפילו לא צריכות להשתמש במילה קונספט, כך מוכיחה למבורגיני בתערוכת הרכב מהחשובות בעולם בז'נבה, עת חשפה את האוונטדור J.

את האוונטדור של למבורגיני לא ממש צריך להציג, אך עבור אלה מכם שעוד לא זכו לשטוף את העיניים בתמונותיה (שלא לומר במבט מציאותי על אחת כזו), מזכיר שמדובר במכונית 'על' קיצונית, שבנויה כולה מסיבי פחמן וחמושה, בין היתר, במנוע V12 אדיר בנפח 6.5 ליטר וזה מפיק 700 כ"ס.

ונחזור אל ז'נבה - שם למבורגיני לא בחרה לחשוף את מחליפת הגייארדו או גרסה קרבית כזו או אחרת לאחת ממכוניותיה (אנו עדיין מצפים להופעת SUV תוקפני), אלא להסיר את הלוט מעל לאחרת שעונה לשם אוונטדור J. אנשי למבורגיני לקחו את הגוף של האוונטדור ה'עממית', קיצצו מעליו את הגג והשמשה הקדמית, הנמיכו, הקשיחו, חיזקו ועוד שאר פעלי עשיה ויצרו את גרסת ה-J. זו לא אחרת מאשר גרסת רודסטר לאוונטדור, רק שלזו אין גג ואין כל הגנה מגורמי הסביבה. למבורגיני מציינים שהנהיגה באוונטדור J דומה בתחושותיה לרכיבה על סופרבייק ולכן מצריכה גם שימוש בביגוד מיוחד כדי ליהנות מהיכולת שלה לחצות אל רף ה-300 קמ"ש.

גבהה מהכביש ועד למראה המרכזית 111 ס"מ בלבד ומסביב לנוסעים נמצא תא נוסעים מינימליסטי וישיר. אין צעצועי מולטימדיה או תפנוקי עור. הכל עשוי מסיבי פחמן בתרכובת חדשה שפיתחה החברה, שמחד מציעים קשיחות גדולה יותר משל פלדה, ומנגד גם גמישות נחוצה. במרכזה נתוע אותו מנוע שמפיק 700 כ"ס ואת הכוח היא מעבירה לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים מתוחכמת.

עכשיו וודאי תשאלו כמה תעלה המפלצת חסרת הגג הזו ולמבורגיני משיבה – שזה לא רלוונטי. כן, ממילא מכוניות החברה מיועדות לשועי עולם, אך זו, האוונטדור J מיועדת רק לאחד מהם. אחד וזהו. כלומר, למבורגיני מתכננים להביא את המכונית הזו שהגיעה אל ז'נבה אל הלקוח היחידי שלה ולא לאיש בנוסף אליו. לא, אפילו לא אל המוזיאון של למבורגיני היא לא תגיע. מדוע? משום שככל הנראה מכונית זו לא מיועדת לנסיעה אמיתית, אלא אמורה לשמש כתכשיט במחיר לא מוגבל שישמר תחת תאורה רכה, באולם חסר לחות וימכר בעוד 50 שנים לאחר תמורת עשרות מיליוני יורו, אם המטבע הזה עוד יהיה קיים אז.

עוד על למבורגיני בוואלה! רכב

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully