וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי חושפת קרוסאובר מפואר ו... מכוער?

מותג הפאר הבריטי חושף קונספט לקרוסאובר מגודל ומפואר המתוכנן להגיע לייצור סדרתי בשנה הבאה. עם עיצוב כזה, לא בטוח שכדאי לו

למרות שזה צורם בפנים, צריך לומר את האמת: רכב הפנאי החדש של בנטלי, תחת שם הקוד EXP 9F, הוא לא בדיוק חתיך-על. ועל אף זאת, כשהעולם משתנה והכסף אוזל, (ולמרות שבנטלי צמחה השנה ב-37 אחוזים), וכל היצרניות משגרות קרוסאוברים (כולל למבורגיני לתערוכת סין באפריל), דומה שאין ברירה אלא להצטרף לעדר התופח. הצרה היא שעם הופעה די שמרנית, לא בטוח שנסיכי המפרץ הפרסי - מהלקוחות השמנים של בנטלי, ימהרו לצרפו לאוסף הקלאסי בחצר המדברית.

זהו הדגם השלישי של בנטלי בעידן הנוכחי, והוא מצויד במנוע שמקורו מקונצרן האב פולקסווגן. זוהי יחידת בנזין טורבו עתירת כוח עם 12 צילינדרים, והספק שעובר 500 כ"ס לפחות. בבנטלי לא ממש מרוצים שזהו המנוע היחידי שמוצע כעת בחוד החנית של ה-SUV , ולכן מיהרו לחדד שנשקל מנוע היברידי עם ששה צילינדרים (גם כזה קיים בקונצרן פולקסווגן), לטובת יחסיהם התקינים עם בעלי המודעות הסביבתית.

מהרבה בחינות, הוא דומה במימדיו לריינג' רובר קלאסי, וכן לאודי Q7, עם אורך שקרוב לחמישה מטרים ובסיס גלגלים רחב שיעניק ליושבים מאחור חלל רב להשתרע ולהתמזג באווירת פרמיום מפוארת. כנהוג בבנטלי, כל המפרט הפנימי תפור למידות הלקוח, לפי צרכיו ומשאלותיו, כולל אפשרות לצייד את הרכב בחבילות ספורטיביות. "מאחר וזה דגם חדש עבורנו, פתחנו קטלוג מיוחד לתוספות עבורו", כך ולפגנג דורהיימר מנכ"ל המותג. בבנטלי מגדירים את אזור ההושבה כארבעה פלוס אחד, משמע מקום לחמישה עם יכולת הגדלת נפח הטעינה מאחור, על ידי מושבים נעים קדימה בשורה השנייה.

אחד האספקטים הבולטים בו חיצונית הוא מחווה לגרסאות מרוץ משנות ה-20, בפרט העיצוב החיצוני של חישוקי ה-23 אינטש שהועתקו ממכונית הלה-מאן של בנטלי. זנב המכונית אגב נפתח כדלת מפלסית, ומשמש גם כשולחן ארוחה קלה כשבפנים שני תאי קירור צוננים למאכל ושתייה. המחיר של הקרוסאובר המפואר עוד לא ידוע. מכסת הייצור, אם וכאשר יוחלט להפיק אותו, תעמוד על בין 3,000 ל-6,000 עותקים בשנה עם מסירות ראשונות ב-2013. עכשיו הם רק צריכים להחליף משקפיים.

עוד הרבה על בנטלי בוואלה! רכב

הצטרפו אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

בנטלי קרוסאובר. frank augstein, AP
בנטלי קרוסאובר/AP, frank augstein

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully