וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מציגה: היברידית לכל פועל

החזון האקולוגי של טויוטה מתחזק עם הופעת הקונספט FT-Bh שתוצע במחיר נגיש מהפריוס, אוריס והיאריס. מתי? עוד שנתיים

"לפני שנה העמדנו בפני המהנדסים שלנו אתגר: לכו תמציאו מכונית היברידית זולה וחסכונית במחיר מפתה". כך ביקש ראש טויוטה אירופה, הצרפתי דיידה לאורי, מצוות הפיתוח של היצרנית היפנית הגדולה בעולם. את התוצאה הסופית קיבלו המבקרים בזנ'בה עם בכורת הקונספט FT-Bh, רכב שאוצר את הדור הבא לכלי-רכב היברידיים, קלי משקל, חסכוניים ונקיים. עכשיו רק נותר לפתור את סוגית העיצוב הסופי והמחיר.

ה-FT, ראשי תיבות ל- Future Toyota B-segment Hybrid, תוכננה כאיחוד ידידותי לסביבה בין הפריוס ליאריס, ואולי גם בטעות פזלו לסנגיונג רודיאוס. התמונות אולי מתארות מיניוואן גמדי, אך ערכי המידות של המכונית (אורך 4 מ, רוחב 1.69 מ', גובה 1.4 מ') כמעט שוות לאלה של יאריס הקומפקטית. למרות זאת, היא קלה ממנה משמעותית בזכות שימוש בחומרים "חדשים" לדבריהם, ומעמידה על הכביש מכונית סופר-מיני מרווחת על משקל של 786 קילוגרמים בלבד, לעומת הטון ומעט של היאריס.

הפחתת 350 הקילוגרמים בוצעה על ידי גילוח חומרים מתא הנוסעים, השלדה, ועוד מרכיבים נוספים שאין בהם צורך כנראה (רק שלא יוותרו על המזגן במזרח התיכון). בחזית שוכן מנוע קטן-נפח לו 1.0 ל' שני צילינדרים בסך הכול, המחובר למנוע חשמלי זעיר וסוללות בתפוקה כוללת של 100 כ"ס. צריכת הדלק עומדת על קרוב ל-50 ק"מ לליטר משולבים, וכן פליטת דו תחמוצת הפחמן תהיה כמחצית מפריוס (49 קג"מ).

על העיצוב המשונה אומרים בטויוטה כי גרסת הייצור לא תהיה כה דמיונית. "רצינו להרחיב את רעיון ה-Ecomotion ולתת למבטים להחליק על מכונית עתידנית", כך דיידה מסביר. הייצור למכונית זאת מיועד לשנת 2015, ועד אז יש להם זמן לחשוב על מראה חיצוני מחובר יותר לקרקע.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully