וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוי-על: הספרדיה הכי לוהטת בשוויץ

GTA חשפה דור שני לדגם הספאנו המרהיב שלה בתערוכת הרכב בז'נבה. 840 כ"ס בקנה ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות. לחלום בספרדית

GTA ספאנו היא מכונית-על תוצרת ספרד השייכת לחברת GTA מוטור. החברה נוסדה בולנסיה לפני שמונה שנים וסימנה את תחילת הייצור ב-2010. בפעם הראשונה שדיווחנו על הספאנו היא עוד הייתה מוגדרת כקונספט, אבל כבר אז ניתן היה להבחין בניסוח האישי של מעצב העל סנטו פלארדו והמהנדס דומיניק דוקונטו, שאיירו את המכונית מאפס והעמידו אותה על גלגליה תוך כמה שנים. שלוש שנים עברו מאז, וכעת היא מושקת מחדש בתערוכת הרכב בז'נבה במהדורה סופית.

הספאנו (SPANO), כפי שאתם יכולים להתרשם בעצמכם, שואבת חלק גדול מסממני הופעתה מקרב מכוניות-העל הגרמניות, הסקנדינביות, קצת מהאיטלקיות, והיתר מארה"ב. השילוב הבינלאומי על גופה המסיבי משווה למכונית חזות לא שגרתית אך מזוהה כאקזוטיקה נדירה. קשה להישאר אדיש כלפיה אפילו במבט חפוז בתערוכה עמוסת מכוניות כמו זו הנערכת בחצר של השוויצים.

הפלטפורמה מבוססת על מכונית העל זנבו ST1 מדנמרק. החומרים מהם היא מורכבת מדגישים עד כמה חשוב היה למתכננים לדבוק בדיאטה הנכונה, ולציית לכללי מועדון העל. השלד תחתיה עשוי סיבי פחמן (קרבון), טיטניום ושכבות מעטות של קבלר (כמו החומר המגונן על כוחות האכיפה באפודי המגן). המשקל שלה עומד על 1.3 טון בלבד, וזה אומר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ומהירות מרבית מעל 350 קמ"ש.

בספאנו לא תמצאו מנוע טורבו מכווץ וקומפקטי. להיפך. ספאנו משתמשת במנוע מרכזי-אחורי עם עשרה צילינדרים בנפח 8.3 ל' עם 840 כ"ס ו-92.5 קג"מ, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית לה שבעה יחסי העברה. מערכת ההזנה הותאמה לשימוש בביו-אתנול, כך שגם אם מוחצים את דוושת ההאצה בחופשי, על חשבון הברון, אפשר לחלץ צריכת דלק ממכל 110 ל', שתהיה נמוכה למשל ממטוס 747. גם זה חשוב בימינו.

את סט הבלימה רכשה ספאנו מ-AP רייסינג. תחת הקשתות מותקנים דיסקים קרמיים ענקיים בקוטר 380 מילימטרים, נתמכים על ידי קאליפרים עם שש בוכנות, וצמיגי פירלי דביקים ורחבים על חישוקי 19 אינטש. מערכת המתלים היא אדפטיבית וניתנת לכוון בהתאם לצורכי הנהיגה, אך היא מוגבלת בגובהה מטעמים מובנים של ניהוג.

GTA מוטור מייצרת עותקים בודדים מהספאנו, וכל רכב יגרע מחשבון הבנק שלכם יותר מ-700 אלף יורו, שהם כ-3.5 מיליון שקלים לפני מס. אם אתם מושבעים אדוקים של ספרד, ולא בא לכם סיאט, אולי הספאנו היא המכונית בשבילכם, בתוספת תשלום "קטנה".

GTA ספאנו 2012. אתר יצרן
רק 700 אלף יורו. זול/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully