וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב ברנו: חשמלית קטנה עם טווח ארוך

רנו שלחה לתערוכת ז'נבה גרסת ייצור לסופר-מיני חשמלית שמתחברת לשקע. זואי מתאימה לחמישה אנשים וטווח הנסיעה הוא עד 210 ק"מ מרביים

המיזם החשמלי של בטר פלייס מייצר הרבה עניין בעולם. ישנן ביקורות לגיטימיות אודות המחירים, האחזקה ותפעול הסוללות, אולם כלי-התקשורת באירופה מודעים לחשיבותה של הטכנולוגיה, ולכן גדשו את הדוכנים של רנו בז'נבה כדי לקבל טעימה ממכונית סופר-מיני חשמלית, שאולי תתחבר לטעינה אצלכם בחצר: רנו זואי.

הזואי קצת יותר גדולה מרנו קליאו, ודומה לפורד פיאסטה. יש לה צורה חיצונית עתידנית משום שמדובר בשלב אחרון לפני פס היצור, אך אפשר לראות לאיזה כיוון פנו המעצבים וכיצד תצא מהמפעל בפריס בחודשים הקרובים. בתוך תא הנוסעים, מעידים המבקרים בתערוכה כי אפשר להושיב חמישה בנוחות, ואפילו גבוהים (מעל 1.88 מ') הצליחו להשתלב בשורה השנייה ללא צפיפות. מה שעדיין טעון בירור הוא גודל תא המטען האמיתי בשל מיקום הסוללות והמערכות החשמליות. ברנו אומרים 390 ל'.

לעומת הפלואנס הגדולה ממנה, או הקנגו, לזואי נתונים מרשימים לרכב חשמלי קומפקטי: טווח הנסיעה עומד בין 100 ל-130 ק"מ בנסיעה ממוצעת, ועד 210 ק"מ בתנאי דרך אידאלים.

זמן הטעינה הוא קצרצר ונאמד ב-30 דקות מעמדה חיצונית (תשתית עירונית) ועד כמה שעות (9 לכל היותר) מהחיבור בבית. הביצועים המוצהרים על ידי הצרפתים מספרים על 90 כ"ס ומהירות מרבית של 136 קמ"ש. יש לה גם מערכת לאגירת אנרגיה מבלימה (דור שני לפיתוח ברנו) וצמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך.


הזואי תוצע בכמה רמות גימור ובשלושה גוונים, וכן עם אופציה להתקן צג מרכזי השולט על מערכת השמע והבקרות לצד מזגן וכל שאר הפקדים הרגילים. הייצור יתחיל בקרוב עם תג התחלתי של 15 אלף יורו בצרפת (75 אלף שקלים לפני מס), כאשר עלות חכירת המצבר לחודש עומדת על 79 יורו (קרוב ל-400 שקלים לפני מס) בחוזה של שלוש שנים, או 12,600 קילומטרים כולל שירות דרך במקרה שנתקעים.

מיבואנית רנו קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב, כי מתקיימות שיחות עם רנו העולמית להבאתה של הזואי לישראל.

מבחן לרנו פלואנס החשמלית – העתיד כבר פה?

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully