וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי הרכבת החל בעיצומים

כתגובה על כשל המשא ומתן מול שר התחבורה והעוינות כלפי העובדים, וועד עובדי הרכבת ישבית את עבודות הפיתוח. תנועת הרכבות תתקיים כסדרה

וועד עובדי רכבת ישראל ישבית מחר (שישי) את כל עבודות הפיתוח הנעשות בתשתיות רכבת ישראל. כך בהודעה שהוציאו היום (חמישי) דובר ההסתדרות אייל מלמה, ושלי אנשל, דובר וועד עובדי הרכבת. נכון לשעה זו, לא צפויים עיצומים בתנועת הרכבות שתתקיים ככל הנראה כסדרה.

העיצומים יביאו להשבתה של פעולות כלליות בקווים וקווים בפיתוח, אך לא יסגרו קווים לטובת עבודות נוספות, שכן יתכן וועד עובדי הרכבת יודע שמהלך שכזה ישחק לידיו של שר התחבורה, שהדגיש בכל נאומיו את הקלות שבה מסוגלים עובדי הרכבת לפגוע במשתמשי הרכבת.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה ברכבת אבי אדרי אמר כי הסלמת המצב והדיאלוג החד צדדי מול שר התחבורה ישראל כץ, הוא הגורם לנקיטה בפעולות אלה. "בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים. אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".

בימים האחרונים אישר שר התחבורה ישראל כץ תכנית מבנית חדשה לארגון מחדש של הרכבת, ללא הסכמת וועד העובדים ברכבת ישראל, ובכך הלהיט את הרוחות והביא לפיצוץ השיחות בין הצדדים. במסגרת החלטותיו, הרכבת תנוהל על ידי שלוש חברות (במיקור חוץ) פרטיות, שתטפלנה בקורונות, בהובלת מטענים ופיתוח נדל"ן של מסילות הרכבת בהיקף של 49 אחוזים. צוותים ראשונים של בומברדייה האחראיים על תחזוקת קרונות הרכבת החדשים כבר הגיעו לישראל.

אמש אמר עופר עיני כי הוא קורא לשר התחבורה לשוב לשיחות, אולם כעת נראה כי אין פתח לדיונים נוספים: "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה. עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה, המשמעות היא שלא תהיה רפורמה".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully