וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי חושפת את סנטה-פה החדש

יונדאי הפיצה שתי תמונות לקרוסאובר סנטה-פה החדש לקראת בכורה בתערוכת הרכב בניו-יורק. לישראל יגיע לקראת שנת 2013

יונדאי סנטה-פה הוא רכב חשוב לאוכלוסיה בארה"ב, ולכן בכורתו של הדור החדש נקבעה מלכתחילה לניו-יורק, שנפתחת בחודש אפריל. הסנטה-פה החדש יאמץ בשנת 2012 את פילוסופיית העיצוב 'פיסול זורם' של יונדאי באיחור גדול, אולם כבר כעת נוסחה בו אבולוציה מתקדמת בצד האופנתי, עם סימול שנקרא ‘Storm Edge, המאופיין בחזות ספורטיבית ושבכה דחוסה מלפנים.

הסנטה פה-נמכר מזה עשר שנים ומבוסס על פלטפורמת יונדאי סונטה. התמונות שיונדאי צייצה בעמוד הטוויטר שלה, נועדו בראש ובראשונה לעורר עניין, ולגרות את חשבונות הבנק של האמריקנים שרכשו את הסנטה-פה בכמויות יפות לאורך השנים (עד כדי בעיות אספקה חריפות). כפי שהן מלמדות, יונדאי בחרה בלבוש חד, הכולל בתי תאורה קטנים ומלוכסנים בחזית, ופרופיל הדומה לורה-קרוז (ix55), וכן ליונדאי ix35. כפי שקורה לעתים קרובות מפאת המרחק בין היבשות, ייתכן שהגרסה שתימכר באירופה תוכננה אחרת, אולם ההבדלים ביניהם יהיו קטנים.

ביונדאי החליטו כאמור ב-2010 להפסיק לייצר את הסנטה-פה עם שלוש שורות, ולהעמידו מול מתחרים כמו הפורד אדג' וניסאן מוראנו. הסרת השורה תאפשר ליונדאי למצב את הסנטה-פה כקרוסאובר בעל ביצועים טובים יותר, שיפנה למשפחות צעירות, כולל נהגים שמחפשים טיפה אקשן, ולא רק לאמא מהפרברים.

אחת הבעיות הגדולות של הסנטה-פה - התמכרותו לטיפה השחורה, נפתרה עם מנועי דיזל מצוינים (2.2 ל') שנמכרו גם בישראל. גרסאות הבנזין לעומת זאת נותרו מעט מיושנות, ולא תמיד סיפקו את הסחורה, שכן המנועים החדשים ביונדאי (GDI) התבססו בעיקר במכוניות המשפחה העממיות. חלק מהדיווחים בארה"ב טוענים שהסנטה-פה החדש מתבסס חלקית על מכללים קודמים, אבל כל עוד יונדאי ממעטת בפרטים, מדובר בהשערות.

לישראל יגיע הסנטה-פה החדש לקראת סוף שנת 2012, או בתחילת 2013, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית כלמוביל. על מחירים אין מידע בשלב זה, כמו גם על הגרסאות המקומיות.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully