וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיסקר קארמה החשמלית כושלת במבחן

מגזין הצרכנות קונסיומר ריפורטס ערך מבחן מקיף לחשמלית פיסקר קארמה שעלותה 100 אלף דולרים, ונאלץ לבטלו לאחר שהמכונית שבקה חיים

לרגל חגיגות יום ההולדת ה-18 שלו, קיבל הכוכב הצעיר ג'סטין ביבר במתנה מאלן דג'נרס מכונית חשמלית יוקרתית בשווי 100 אלף דולרים: פיסקר קארמה. אלא שכפי שמתברר ממבחנים של ירחון הצרכנות קונסיומר ריפורטס שנתקע איתה במהלך המבחן, אולי מוטב שישקול למכור אותה בזמן הקרוב אחרת הוא עוד עלול, חלילה, לבקש מנהגו הפרטי לקחת אותו לפרמיירות הנוצצות בלימוזינה.

לגופו של עניין, מדובר פה בפאדיחה רצינית ליצרנית מקליפורניה. בסוף השבוע הקודם, כאשר הצוות בחן את המכונית במתקן הפרטי בקונטיקט במהירות של 110 קמ"ש, נדלקה נורה על לוח המחוונים המעידה על תקלה בסוללות. המכונית השלימה את המקטע המבוקר, אבל לאחר שהגיעו איתה לעצירה כדי לארגן את החלק השני של המבחן, הפיסקר סירבה להניע - וגרוע מכך, החברה שמטפלת במכוניות של פיסקר, A123, לא הייתה זמינה לשלוח מכונאי לטפל בסוללות.

"תראה, מכוניות מתקלקלות, זה קורה. אבל אתה לא מצפה שזה יקרה ביומיים הראשונים של המבחנים", כך אומר מנכ"ל הירחון והבוחן הראשי דיוויד צ'מפיון. עוד הוא מוסיף כי "זה קצת מדאיג שאתה משלם סכומים דמיוניים על מכונית חשמלית, מפוארת מאוד, עם טווח נסיעה גדול, והיא נתקעת הרבה לפני זה".

קארמה היא מכונית היברידית המצוידת במנוע בעירה מוגדש טורבו (2.0 ל') של אופל, הפועל כגנרטור, ושני מנועים חשמליים. התפוקה הכוללת עומדת על 400 כ"ס שעוברים לגלגלים מאחור, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 22.2 ק"מ לליטר. ניתן להשתמש במנוע החשמלי עד אוזלת כוחן של הסוללות לטווח של כ-83 ק"מ לכל היותר, ומשך הטעינה תלוי בעוצמת המתח.

המבחנים של קונסיומר ריפורטס נערכים בתנאים מגוונים, ובניגוד לשאר כלי-התקשורת, המו"ל רוכש את המכוניות באופן אנונימי מדילרים, כך שהמבחנים מתפרסמים ללא ידיעה מוקדמת של החברה.

פיסקר קארמה מוגדרת כפלאג-אין עם מגדיל טווח, כמו שברולט וולט, אבל עלותה הגבוהה הציתה ביקורות בארה"ב, כשבין היתר ספגה מטח הערות על כך שהחברה האמריקנית מתבססת על הלוואות בהיקף של חצי מיליארד דולר, רק כדי להשאר בסביבה. נוסף על כך, היא הואשמה על ידי המתחרה טסלה בגניבת הטכנולוגיה למערכת הכלאיים.

ערב המבחן, פיסקר שלחה שני מהנדסים בכירים למתקני קונסיומר ריפורטס כדי לבדוק את התקלה, אולם טרם פרסמה רשמית מה מקור השיבושים. יש לציין כי החברה כבר מכרה 400 כלי-רכב מסוג זה בארה"ב, כולל אחד לליאונרדו דה-קפריו, כך שעלולות לצוץ עוד ידיעות על אירועים דומים. רק בינואר האחרון, השיבה החברה למרכזי השירות עשרות כלי-רכב עם תקלות בתוכנת המחשב. דיוויד צ'מפיון שאמר על הפיסקר קארמה שהיא ממתק לעיניים, סיכם את ימי המבחן במשפט קצר וקולע: "הליקויים במכוניות חשמליות לא מפתיעים אותי".

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully