וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יחויבו במדבקת "איך אני נוהג"

הצעת החוק של ח"כ זאב ביילסקי וח"כ עמאר עברה אתמול בקריאה שניה ושלישית ולפיה כל חברה, עסק תאגיד, מוסד וכן ח"כ, יחויבו להדביק מדבקת איך אני נוהג

אמש (שני) עברה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת הצעת החוק של ח"כ זאב ביילסקי וח"כ חמד עמאר, אשר תחייב כל חברה להדביק על צי כלי-הרכב שברשותה מדבקת "איך אני נוהג". במסגרת תכנית ה-"נגישות לדיווח על נהיגה מסוכנת בחברות", יאכוף החוק החדש כל עסק, תאגיד ומוסד. כל מכונית תישא מדבקה ובה יפורסם מספר טלפון מקוצר לדיווח על נהיגה לא תקינה.

עד היום, המדבקות שהונחו קציני הרכב להדביק היו בגדר המלצה בלבד. ואולם כעת מאמינים המחוקקים כי עם יישום הצעקת החוק תהיה רמת פיקוח הדוקה יותר על כללי הנהיגה התרבותיים בכביש. "תאונות הדרכים גובות מאתנו מחיר כבד מאוד ובטוחני כי אישורה של הצעת החוק במליאת הכנסת תסייע בהפחתת תאונות הדרכים" כך מציין ח"כ ביילסקי.

הצעת החוק, שעברה ברוב של ששה ח"כ מול שלושה, עתידה הייתה לעלות לאישור לפני כשבועיים. אולם מספר ח"כ מהקואליציה הביעו התנגדות לאחר שבהצעת החוק חלה גם על ח"כ חובת נשיאת מדבקת "איך אני נוהג".

בישיבת הנהלת הקואליציה התעורר דיון מתוח על העניין, עם הסתגויות רבות (שלא פורטו), אולם לבסוף הסכימו ח"כ והתרצו. הצעת חוק גובשה מתוך הסכמות עם משרד התחבורה, וכן בשל תמיכה נרחבת של הציבור על חובת הדבקת המדבקה לדיווח על נהיגה מסוכנת. "אני מאמין כי זהו צעד אפקטיבי וחשוב למיגור הקטל בדרכים", מוסיף ביילסקי. בשלב שני של התכנית, יוקם מערך מאויש לטיפול בכל הדיווחים המתקבלים אודות נהיגה מסוכנת.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully