וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של יונדאי ל-TSI של פולקסווגן

יונדאי תחשוף את מנוע ה-1.2 ל' טורבו החדש מסדרת הקאפה שישתלב בסדרות המשפחה והתאומות המשפחתיות בקיה. מקווים שגם לישראל יגיע

אחת הסוגיות הקשות מולן מתמודדות יצרניות רכב הוא כיצד לתמחר מנועי טורבו ביחס למנועים אטמוספריים. עלות הפיתוח של מנוע מוגדש טורבו, גם אם נפחו קטן, יקרה משמעותית, ולכן ההפצה הגלובאלית מצומצמת ולרוב מתמקד הייבוא במנועי ה "לחם והחמאה", כמו בישראל שלא יכולה להיפרד מגרסאות ה-1.6 ל' והתיבה האוטומטית, מכל מיני טעמים.


ליונדאי וקיה כאמור שאיפות גבוהות, ולראייה החתירה של שתי החטיבות אל תואר היצרנית המובילה בעולם. ואם היא רוצה לאיים על הפסגה, היא חייבת להכות את הקונצרן הגדול באירופה בנקודה הכואבת - טכנולוגיית ה-TSi.


היצרנית הקוריאנית פרסמה אמש (שלישי) שהיא עומדת לשחרר את מנוע ה-1.2 ל' טורבו T-GDi. מדובר ביחידת כוח בנפח מוצהר של 1,248 סמ"ק הנעזרת במגדש טורבו קומפקטי. הביצועים של המנוע אינם ידועים רשמית, אך ביונדאי טוענים כי "ההספק שווה בכוחו למנוע גדול", וכי פליטת דו תחמוצת הפחמן תעמוד על פחות מ-110 גק"מ. כלי-התקשורת בגרמניה מעריכים שהתפוקה לא תהיה מעבר ל-120 כ"ס, וצריכת הדלק תעמוד על ממוצע של כ-21 ק"מ לליטר.


השאלה שעומדת על הפרק היא איפה בדיוק ישתחל המנוע. ביונדאי מכוונים את היחידה לסגמנט B ולסגמנט C, משמע לגרסאות העממיות ביותר כמו ה-i10, ה-i20, וה-i30. קיה תאמץ אותו לגרסאות דומות ביניהן הסיד והפיקנטו הפופולאריות. לפי שעה, כל המכוניות בהן תושתל היחידה תגענה לאולמות המכירה עד סוף השנה הנוכחית. מיבואנית יונדאי לישראל כלמוביל טרם התקבלה תגובה לפרסומיה של היצרנית.


עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב


הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully