וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממשיכה לסמן בריוני כביש

570 נהגים נתפסו במהלך השבוע האחרון במעשי ביריונות כביש במסגרת פעילות אכיפה ממוקדת של אגף התנועה. באגף הדין, נפסל רישיון נהג לשש שנים לאחר שנתפס ב-195 קמ"ש

אגף התנועה של משטרת ישראל ממשיך לפעול בתקיפות נגד עבירות תנועה מסוכנות. בשבוע האחרון נתפסו מאות נהגים שביצעו עבירות תנועה חמורות על ידי פעילות משולבת של ניידות סמויות, סיירות אופנועים וכלל משטרת התנועה הארצית, שהתמקדו בנהגים עבריינים בכבישים המועדים לפורענות (אדומים).

לדברי רפ"ק יגאל הבשור, דובר משטרת התנועה, נפסלו רישיונות הנהיגה של 219 נהגים והושבתו למעלה מ-100 כלי-רכב. זאת במסגרת תכנית אכיפה גלויה וסמויה שנערכת מידי שבוע, לצד דגש על נוכחות ובולטות באזורים מסוכנים.

סיירת האופנועים של אגף התנועה הצליחה לתעד וללכוד שורה ארוכה של מעשי בריונות כביש. בפעילותם הייחודית נלכדו 570 נהגים שביצעו עבירות מסוג עקיפה בשוליים, חיתוך אל ראשי הטורים בפקק, כניסה לצומת לא פנוי ומעבר על שטח הפרדה רצוף. עוד נתפסו נהגים שחנו בחניות נכים ו-300 נהגים שנתפסו מדברים בטלפון סלולרי בזמן נהיגה. אלה יקבלו קנס בגובה 1000 שקלים ו-4 נקודות ברישיון הנהיגה.

320 ניידות סמויות שתמכו השבוע באכיפה הביאו ללכידת 100 נהגים שעקפו בקו הפרדה רצוף, ועוד 400 נהגים שנתפסו עם טלפון נייד בידם. בנוסף לאלה, עוכבו 900 נהגים שהיו מעורבים בעבירות חמורות, ו-500 נהגים בעבירות של היסח הדעת, מרביתם כאמור בשל שימוש בטלפון בזמן נהיגה.

בתי המשפט גזרו השבוע מספר עונשים ראויים לציון. בין הפסיקות הבולטות נגזרו ארבעה חודשי מאסר בפועל ופסילה לשש שנים לנהג שנתפס ב-195 קמ"ש במקטע כביש של 110 קמ"ש. נהג אחר ספג פסילה בפועל ל-11 חודשים בגין נהיגה במהירות מופרזת של 163 קמ"ש בכביש המוגבל ל-90 קמ"ש. עוד פסיקה מהשבוע הביאה לכליאת נהג ל-75 יום ופסילת רשיונו לשלוש שנים וחצי, לאחר שתועד נוהג בשכרות ברמה של 330 מיקרוגרם, בפעם השניה.

כבכל שבוע רצוף אירועים, ישנם מספר מקרים חריגים אף יותר שמדווחים בתחום האכיפה. כך למשל בכביש שש נעצר נהג במהירות 176 קמ"ש, ואם לא די בכך על פי החשד גם היה שיכור משום שסירב לבצע בדיקת שכרות; רישיונו נפסל, רכבו הושבת ונגדו נפתח תיק תלת"ן (טיפול אכיפתי מוגבר). עוד נהג תחת השפעת אלכוהול נעצר בכביש 4. הפעם גילו השוטרים כי זה מסווג ברמה גבוהה פי שתיים מהמותר (555 מ"ג) בחוק, וכן התברר כי לנהג מעולם לא היה רישיון נהיגה.

עוד על משטרת התנועה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully