וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדירה: רנו קליאו ספורט "רד-בול"

רנו תמכור מהדורה מוגבלת של קליאו RS כמחווה לקבוצת הפורמולה 1 האלופה של רד-בול משנת 2011. זריקת עידוד לעונה החדשה

באיחור קצת משונה, רנו החליטה לכבד את אלופת הפורמולה 1 מ-2011, קבוצת רד-בול, עם מחווה רותחת בדמותה של רנו קליאו RS RD7. גרסה זו מבוססת על מהדורת הקליאו 'קאפ' המושחזת עם 203 כ"ס וצבעים חיצוניים בהשראת המיתוג הצהוב הרשמי של חטיבת רנו-ספורט, לוגואים של רד-בול בדפנות, ועוד כמה מרכיבים מנקרי עיניים.

מה הקשר בין הקליאו החמה לפורמולה 1? חטיבת רנו-ספורט, שמנוהלת כגוף נפרד מהיצרנית, היא ספקת המנועים של מספר קבוצות פורמולה 1 בעונות קודמות וגם הבאות. ביניהן כמובן רד-בול רייסינג, אבל גם לוטוס המתחדשת משתמשת במנועיה וכך גם קייטרהם וויליאמס הוותיקה. "זוהי מכונית דינאמית המשקפת את החיבור החזק בין רנו-ספורט ל-F1", כך מחדד מנהל הפרויקטים ברנו, ז'אן מקסים בולנדר.

כדי לבדל את הקליאו "רד-בול' משאר הדגמים, רנו, כמנהגה המאופק, לא ממש התפרעה עם התכנון המקורי. הגוונים החיצוניים והקישוטים אינם מוחצנים, ומסתכמים בחישוקי ה-18 אינטש התחרותיים על צמיגי ברידג'סטון, לצד נגיעות צהובות קלאסיות של רנו-ספורט בסינר הקדמי ובגופי המראות הצדדיות. תא הנוסעים מכיל מושבי באקט צהובים למחצה, הטבעה מספרית של הדגם (עדות למקומו בהיצע המוגבל), צג מיוחד למדידת ביצועים (0-100 קמ"ש וכדומה) ועוד.

בחזית אין שינויים מהותיים בהשוואה ל-RS המקורית. הקליאו RS רד-בול תחלץ מ-2.0 ל' אטמוספריים הספק מרבי של 203 כ"ס (100 כ"ס ל-1.0 ל'), ותאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6.6 שניות, ועד מהירות מרבית של 240 קמ"ש.

רנו תמכור את RS רד-בול בחמש מדינות בלבד: צרפת, בלגיה, ספרד, שוויץ ואוסטריה. המחיר לכל עותק יעמוד על כ-28 אלף יורו (כ-150 אלף שקלים לפני מס) ומספר היחידות אינו ידוע בינתיים. אנחנו בישראל נאלץ לחיות בשלווה עם הקליאו RS הסטנדרטית, שעלותה כ-180 אלף שקלים.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully