וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה בענישה נגד עברייני תנועה

על פי הצעת החוק של השר כץ תורחב סמכות פסילת רשיונות הנהיגה לעבירות נוספות ויוגדלו הקנסות. "עליית מדרגה משמעותית במלחמה בתאונות הדרכים"

ועדת השרים לענייני חקיקה אשרה אמש (ראשון) את הצעת שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, לפיה תוחמר מדיניות הענישה והאכיפה כנגד עברייני תנועה סדרתיים. התכנית כוללת שורה ארוכה של סעיפים וצעדים דרסטיים המקשים עם נהגים שמבצעים עבירות תנועה חוזרות ונשנות, ולא נענשים לדבריו בהתאם.

במסגרת התכנית, יוכל כעת קצין משטרה לפסול רשיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים, למי שביצע עבירות תנועה מסוג גרימת תאונה בנהיגה בשכרות, פגע וברח, , נסיעה מסוכנת, ונסיעה עם משקל עודף. מספר העבירות בהן ניתן יהיה לשלול רשיון ל-30 יום הוגדל ובחלק מן העבירות המנהליות פסילות תמשכנה ל-60 ימים.

"התוכנית שגובשה מהווה עליית מדרגה משמעותית במאבק בתאונות הדרכים ותאפשר למערכות האכיפה של המשטרה, בתי המשפט ומשרד התחבורה להתמודד טוב יותר עם עברייני התנועה המזלזלים בחוקי התנועה".כך השר כץ.

עוד בסמכות קציני המשטרה לפסול רשיונות נהיגה (חודשיים) של נהגים שעברו את המהירות המותרת ב-65 קמ"ש בכביש בינעירוני, ובעד 55 קמ"ש במהירות עירונית. גם מעבר על פסי רכבת יגרור פסילה דומה וכן עבירות חמורות שמבוצעות על ידי מי שמוגדר בחוק כנהג חדש. בנוסף, מי שייתפס ללא רשיון נהיגה תקף עלול למצוא את רכבו מושבת ל-30 יום.

לפי משרד התחבורה, "החוק מטיל עונש מינימום של פסילה מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של שלושה עד שישה חודשים בגין שורה של עבירות חמורות בהן: עבירות שגרמו לתאונה שבא נחבל אדם או ניזוק רכוש, נהיגה ללא רישיון תקף, נהיגה ללא מלווה כמתחייב מהחוק, נהיגה בשיכרות, אי ציות לרמזור אדום או תמרור עצור, נסיעה במהירות גבוהה במיוחד מהמותר בחוק והפקרה של פצוע".

בתחום סדר הדין הפלילי, יבוצעו מספר תיקונים משמעותיים. בין היתר נאמר כי בקשה להישפט בעבירות מסוג ברירות קנס תתקבלנה רק לאחר הפקדת הסכום בבית המשפט מראש, וכי בית המשפט יעלה את תעריף הקנסות בעבירות חמורות. קובע החוק בנוסף כי יבוצע מאסר חובה למי שנוהג בזמן פסילת רשיון.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הכנסו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully