וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: מכונית ה-F1 האגדית של איירטון סנה

בית מכירות פומביות בבריטניה יעמיד למכירה את מכונית הפורמולה 1 של איירטון סנה, עימה השתתף בסבב ב-1984 ובמירוץ המיתולוגי במונקו. המחיר? מעל 800 אלף יורו

זה לא קורה כל יום. מכונית ה-F1 הראשונה של איירטון סנה, נהג המירוצים הברזילאי המנוח, מוצעת למכירה פומבית בבריטניה. האירוע שיתקיים על רקע יום הולדתו ה-52 שצוין ב-21במרץ, יעמיד על הבמה את אחת ממכוניות הפורמולה 1 הנדירות בעולם, ה-Toleman TG184-2, עימה עשה את הפריצה הגדולה ושהביאה לו את המקום השני במירוץ מונטה-קרלו ספוג הגשם ב-3 ביוני 1984, בתום מפגן נהיגה יוצא מגדר הרגיל.

הטולמן של סנה צוידה במנוע 1.5 ל' טורבו עם 650 כ"ס. טכנית, כך מעידים מקורבים לקבוצת המירוצים, לא מדובר במכונית הפורמולה 1 ה"מדהימה ביותר" אבל היא בהחלט מהדמויות המשמעותיות שעיצבו את הפורמולה 1 בשנות ה-80. מורי ווקר, בכיר מפרשני ה-BBC, אומר כי מדובר במכונית "סנציונית", ואילו קית קולנטין מאתר F1Fanatic, מוסיף כי "המכונית אולי נראית גסה היום, אבל ביידים של סנה - במירוץ ההוא, היא עשתה דברים מופלאים".

במקצה הדירוג סיים הנהג מדרום אמריקה במקום ה-13, כ- 2.34 ש' אחרי יריבו המושבע, הצרפתי אלן פרוסט. אולם עם הזנקת המירוץ, סנה בן ה-24 דאז טיפס עד למקום השני, ואף היה מנצח אילולא הופסק המירוץ בהקפה ה-31 בשל תנאי מזג האוויר כאשר הנהגים אוספים רק מחצית מן הנקודות. בעקבות המצב העגום על המסלול, הוכרז פרוסט למנצח המירוץ במונקו.

סנה סיים אמנם את העונה רק במקום התשיעי, עם 13 נקודות לקבוצה, אבל המשיך לקריירה רצופת תארים וזכה בשלוש אליפויות פורמולה 1, עד למותו הטרגי במסלול סן-מרינו ב-1994.

ב-16 השנים האחרונות, מכונית הטולמן של סנה הייתה בבעלות חברה פרטית. הדגם עבר שיפוץ מקיף ב-2009 והוא שמיש לכל מטרה, לרבות "ימי מסלול". המכירה הפומבית בבריטניה במסלול סילברסטון תפתח ב-16 במאי, ולהערכת המארגנים מחיר המכירה צפוי לגרד כ-800 אלף יורו (כ-4 מיליון שקלים לפני מס). למי שיכול.

עוד הרבה קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

המירוץ ב-1984

איירטון סנה: האגדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully