וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע להגברת הבטיחות במשאיות

במסגרת הפעילות תיבדקנה תקינות מערכות המשאיות, וכן מסמכי רישוי, צמיגים, שעות נהיגה ועוד. משאיות עם ליקויים מסוכנים תורדנה מהכביש

החל מהיום, ה-25 במרץ, ולמשך עשרה ימים עד ה-5 באפריל, יופעל מבצע 'המוביל הבטוח', המונחה על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף התנועה של המשטרה, ומשרד התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים. במסגרת המבצע, ירכזו הגופים חטיבות על מנת לבדוק ליקויים בקרב ציבור נהגי המשאיות, ובמטרה לצמצם את מעורבותם בתאונות הדרכים בישראל.

תכנית ה'מוביל הבטוח', בשנתה החמישית ברציפות, והראשונה לשנת 2012, מורכבת מבדיקה של מערכות טכנולוגיות, מסמכי רישוי בתוקף של הנהגים, ואכיפת שעות הנהיגה המותרות. לדברי הרשות הלאומית, משאיות שבהן תאותרנה תקלות או ליקויים משמעותיים תושבתנה באופן מידיי, או תשלחנה לתיקון במוסך על פי הממצאים בשטח. בנוסף על כך, תיבדק אחריותם השילוחית של המעסיקים.

בשנה הקודמת, נבדקו 1,749 משאיות, ומתוכן 13.4 אחוזים הורדו מהכביש בשל ליקויים.

מערך האכיפה המרכזי נתמך קמפיין הסברתי נרחב ברדיו ובשאר כלי-התקשורת, ויבליט החשיבות של שמירה על עירנות בזמן נהיגה, שכן עייפות היא אחד הגורמים המשמעותיים לגרימת תאונות דרכים. לפי נתוני הרשות, בשנת 2011 היו מעורבות 61 משאיות במשקל גבוה מ-3.5 טון בתאונות דרכים קטלניות - עלייה של 36% בהשוואה לשנה הקודמת.

נהגים שיעברו את הבדיקה בהצלחה יוחתמו על מסמך לפיו הם מתחייבים לשמור על נהיגה בטוחה. כאות להשתתפותם במאבק בתאונות הדרכים, יקבלו מדבקה עליה הכיתוב "מנהיג דרך".


עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully