וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות הרכב מגלות מחדש את עיראק

ג'נרל מוטורס, פורד ופולקסווגן, מתרחבות בשוק הרכב העיראקי כדי להגדיל את רווחיהן בצל הרגיעה בפעילות הטרור בשנה האחרונה. פורד: "שוק קשה, אבל צומח במהרה"

תשע שנים אחרי שהרודן העיראקי סדאם חוסיין הופל מכס שלטונו, נראה שארה"ב מוכנה לחזק את קשריה הכלכליים עם ענף הרכב בבגדד. שלוש יצרניות רכב גדולות – פורד, ג'נרל מוטורס ופולקסווגן, ערוכות לשדרג את שלוחותיהן בעיראק, כך עולה מדיווחי האתר הכלכלי 'בלומברג'.

החלטתן נובעת, בין היתר, מעלייה בתחושת הבטחון השורה על התושבים ברחוב, לאחר שאשתקד שיעור ההרוגים הסתכם רק ב-1,500 בני-אדם בפעילויות טרור קטלניות כפיגועים, אש צלפים ופגזים. הנתון מן הסתם מחריד, אולם זוהי הכמות הנמוכה ביותר בהשוואה לשנות מרותו הרצחנית של סדאם חוסיין, שכן ב-2003 נהרגו 7,300 בני-אדם.

כזכור, מכוניות שיוצרו במערב הוחרמו על ידי סדאם חוסיין במשך שנים, אולם החיכוך עם הצבא האמריקני תרם לכך שהתושבים רואים בתרבות המערבית מקור לקידמה, לפחות בתחום התעשייה והתחבורה. המדינה העיראקית מונה 30 מיליון תושבים, והיא החמישית בגודלה בקרב מחזיקות עתודות הנפט, כך שהעניין הכלכלי מעורר את תאבונם של תאגידי הרכב.

תושבי עיראק מעוניינים לשפר את איכות החיים, וכמובן לשדרג את רכבם הישן בחדש. פולקסווגן למשל מדווחת כי המחסור בכלי-רכב מודרניים משתקף בשימוש בדגמי פאסאט מיושנים, שנשלחו לעיראק מברזיל בין 1983 ל-1990, בתמורה לנפט. "יש כאן פוטנציאל אדיר" כך אומר סטיבן מקה, ראש החברה במזרח התיכון, שצופה גידול של יותר מ-120 אלף מסירות השנה באיזור כולו.

ג'נרל מוטורס היא דמות חזקה במזרח התיכון נוכח הגיבוי המסחרי שקיבלה מצד ארה"ב עם הכניסה לעיראק ב-2003. לראייה, כמות המכוניות שמכרה ב-2011 זינקה ב-68 אחוזים ל-32,000 עותקים. "אנחנו מתכוונים להשקיע באולמות, מרכזי שירות, ולהציע לנהגים בעיראק מבצעים מיוחדים במחירים שווים לכל נפש", כך ראש המבצעים של החברה במזרח התיכון, ג'ון סדוויק. אחת המכוניות הפופולאריות בבגדד היא דווקא של המתחרה - קרייזלר, שנהנית מביקוש לדודג' צ'רג'ר, שזכתה לכינוי "אובמה" בפי התושבים המקומיים.

לדברי בלומברג, עוני הוא חלק משמעותי מהחיים בעיראק, וכי שיעור המובטלים עומד על כ-40 אחוזים לפחות. חברת ניווה, השלוחה של פורד בבגדד, עומדת להשקיע 200 מיליון דולר בפיתוח המוצרים של החברה בשלוש השנים הקרובות, אולם החשש מחוסר יציבות עדיין מלווה את כל המעורבים בתעשייה: "זה שוק קשה. עם המון תנודות ופחד, אבל אנחנו מאמינים בו", כך אומר נשיא ניווה, מוחמד פאוד אלנסווה. שיקום בהמשכים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully