וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק: מושב רוטט יתריע בפני סכנות

קדילאק פתחה פטנט בטיחותי לדגם הפרמיום החדש XTS המזהיר את הנהג מהסכנות הרבות שבכביש, על ידי מושב נהג רוטט

לראשונה בתעשיית הרכב, מושב הנהג יעניק עיסוי גם למטרות בטיחותיות. קדילאק, יצרנית מכוניות הפאר, חשפה השבוע במסגרת כנס טכנולוגי אודות ה-XTS החדשה, מערכת ממוחשבת המפעילה רטט עוצמתי על טפחי הישבן ,במקרה בו המחשב מזהה תרחיש תאונה או מצב מסוכן אחר.

המנגנון, Safety Alert Seat, פועל בהזנת כל החיישנים של מערכות הבטיחות של הרכב. בין אלה נכללות מערכות ראייה לאחור, סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (ניטור מרחקי בלימה מינימאליים), בקרת שטחים מתים, קרבת עצמים מלפנים ועוד. המחשב קורא את התוואי על פי הנתונים מהצלמות, ולפיכך נבחרת רמת ההגנה הנדרשת. יש לציין שהמערכת פועלת בשני הצדדים, כך שגם אם נהג סובל מחוסר מאלחוש בצד אחד, החלק השני לא ירגיש מקופח.

בקדילאק טוענים שמדובר בפטנט חשוב, מפני שהנהג לא תמיד ער להתרעות קוליות או הקרנות על הצגים, ולכן נדרשת תמיכה של רטט בגוף. "זה כמו שמישהו טופח לך על השכם כדי שתסובב את הצוואר, או להסב את תשומת לבך למשהו חשוב. זו דרך מצוינת לחדד את חושיו של הנהג בין כל המכשירים האלקטרוניים שמסיחים את דעתו", כך מנהל פיתוח ג'נרל מוטורס, ריימונד קיפר.

לשאלה אם המערכת תותקן בעוד מכוניות, לכך משיבה קדילאק בחיוב. "אנחנו נראה את המערכת בהמשך השנה גם בדגם ה-ATS, וכן בקרוסאובר SRX", כך בכיר בחטיבת הפרמיום. קדילאק XTS , עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה, צפויה להגיע לישראל לא לפני 2013, כך היבואנית לישראל UMI.

עוד הרבה על קדילאק בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully