וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית העל הסלובנית תפנק לכם את הצורה

הסלובנים מוכיחים שחוץ מספורטאים מצטיינים הם גם יודעים משהו על מכוניות אתלטיות. גרסת העל טושק 150 מצוידת במנוע V8 של אודי עם 500 כ"ס, וגם קיט מהודר ליושבים

אחד מסימני ההיכר של מזרח אירופה בשנים האחרונות הוא המשיכה למכונות קיצון. רוסיה של היום, וכך גם כל המדינות שהתפוררו מהגוש היגולסבי, שואפות לעמוד בכוחות עצמן ולייצר מעצמות של ספורטאים בכל ענפי התחרויות (ואף אחד לא יכול לומר שנובאק ג'וקוביץ' הוא לא קיצוני).

ענף הרכב לעומת זאת הוא עסק די מת באיזור יגוסלביה מאז שזסטפה הסרבית סגרה את העסק, והעוברה לבעלות פיאט. אבל היצרנים הפרטיים, בהחלט מותירים את חותמם באזור.

המכונית בתמונות היא ה-Tushek Renovatio T 500, וכפי שרמזנו היא מיוצרת בסלובניה. אחראי ישיר עליה הוא נהג המירוצים אלוסה טוסק, שיחד עם עוד כמה חברה מיומנים בהנדסת רכב הצליח לחבר מכונית חדשה מהיסוד , עם קצת עזרה טכנולוגית מקונצרן פולקסווגן. מה שנקרא ברחובות לובליאנה "בהשאלה".

המכונית מבוססת על שלדת צינורות, ומעליה חומרי חיפוי מתרכובות קרבון (סיבי פחמן) ופייבגרלס (שילוב של פלסטיק וזכוכית). מאחרי הנהג שוכנת יחידת אודי משופרת שנשלפה מה-RS4, ולה הספק של 500 כ"ס ב-8,000 סל"ד, ו-47.6 קג"מ ב-3,200 סל"ד, מנפח 4.2 ל' שמונה צילינדרים.

בשל משקלה הנמוך, קצת מעל טון אחד, המכונית מאיצה דרך תיבה ידנית ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ומהירותה המרבית היא 193 מיילים לשעה, שהם כ-310 קמ"ש. כדי לא לעוף מהכביש, המתלים שלה הוקשחו כדי לטפל בתגובותיה, וכן נאמר כי היא לובשת בלמים מחוזקים (קרמיים) ובולמים שפותחו במיוחד בשבילה על המסלול.

מי שחושש שכל האטרף הזה בא על חשבון פינוק טועה בגדול. בתא הנוסעים, מלבד זוג מושבי הבאקט (רתמות מירוץ תקניות), יש אפילו מערכת ניווט, שמע, מזגן, ממשק בלו-טות', דיפוני קטיפה, אלקנטרה, עור, מצלמת ראייה לאחור ואפילו חימום למושבים. הסלובנים מוכנים כהרגלם לכל תרחיש אפשרי.

טושק תרכיב כ-30 עותקים ממכונית-העל הסלובנית, ובהמשך תתגבר אותה עם גרסת מירוץ מחוזקת ל-700 כ"ס. המחיר בכל אופן עוד לא יודע.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully