וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה רעה: פורד מוסטנג שלבי 1000

שלבי חוגג יובל שנים לפורד מוסטנג עם הגרסה החזקה ביותר לאמריקנית השרירית בתולדות המותג. 950 כ"ס ארסיים ונדירים

ישנן לא מעט מכוניות פורד מוסטנג משופרות שעוברות אפילו 1,000 כ"ס, חלקן יוצאות מסדנת הנסי פרפורמנס ואחרות מהשכונות. אבל כשמדובר בגרסה מקורית של שלבי האגדי, בדיוק 50 שנה אחרי שהוא חשף בפעם הראשונה את פרשנותו (קוברה) לסדרה בתערוכת ניו-יורק 1962, זהו בהחלט אירוע בעל חשיבות, גם כשהמכונית שתמכר מחלצת "בסך הכול" 950 כ"ס. מי שחפץ ביותר מכך אגב, ניתן לרכוש גרסה תחרותית עם 1,100 כ"ס, וזה כבר בטריטורית הקצה של מכוניות-על.

המוסטנג קוברה GT תחלץ ממנוע ה-5.4 ל' שמונה צילינדרים הספק של 950 כ"ס כאמור, וזאת על ידי שיפור כבד של כל המכללים במערכות המנוע. העבודה כללה שדרוג מסיבי של מערכות הפליטה והיניקה, הבלמים, הבולמים, והתקנת ערכת צינון מיוחדת כדי למנוע התחממות יתר. כיול המחשב דווקא היה החלק הפחות מרכזי בכל השדרוג, אבל גם שם לדברי שלבי נעשתה הסבה רצינית. "היא חוקית לרחוב, אז צריך לדאוג שהיא תעמוד בכל התקנות", מסביר קרול שלבי.

מאחר והמכונית נמצאת בימים אלה במסלול המירוצים לבחינת כישוריה, אין ממש פרטים על זמני המיאוץ ל-100 קמ"ש או מהירותה המרבית. כך או אחרת, בשלבי לא מאבדים שעות שינה בחרדות למצוא לקוחות לכל אחד מ-50 העותקים שישלחו לפס הייצור, גם בעלות של 150 אלף דולרים להסבה עצמה. כן, עליכם להיות בעליה של ה-GT500 כדי להכנס לרשימה המצומצמת שתזכה למהדורת ה-1000 של שלבי. כך שאם מחשבים הכול יחד מדובר בהוצאה של כ-200 אלף דולרים, שהם קצת מתחת ל-800 אלף שקלים לפני מס. שווה? תחליטו אתם.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully