וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ייבוא רכב בתקינה אמריקנית מכל העולם

משרד התחבורה מקדם את התחרותיות. יאפשר לייבא כלי-רכב עם תקינה אמריקנית מכל מקום בעולם, לאחר שעד כה התאפשר הייבוא רק בצורה חלקית מארה"ב, קנדה ומקסיקו

החל מהיום, ה-1 באפריל, ניתן יהיה לייבא כלי-רכב לו תקינה אמריקנית מכל נקודה בעולם. כך מוסרים ממשרד התחבורה. התקנה נכנסת לתוקפה לאחר ששר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, חתם על מסמך תקנות תעבורה המשווה את התקינה המונהגת בארה"ב, לזו של אירופה (הקבילה בישראל).

משמעות הדבר היא, שכל מי שחפץ בהבאת כלי-רכב בעל תקינה מארה"ב (יבואן, אזרח), יוכל להגיש בקשה מסודרת להבאתו באמצעות יבוא אישי או מסחרי, וללא כל הגבלות של ארץ הייצור. עד לאחרונה, אושרה כניסתן של מכוניות אלה רק ממדינות נפט"א (ארה"ב, קנדה ומקסיקו).

חופש הייבוא נועד להגדיל את התחרותיות בענף הרכב המקומי, שנתקל בשורה של מחסומים בירוקרטיים ובטיחותיים בשנים האחרונות. לדברי כץ, היבוא יגרום לשינוי מיידי: "המצב עומד להשתנות. וכבר בעתיד הקרוב נזכה לראות מגוון רחב של דגמים חדשים, שירעננו את היצע הדגמים עבור הצרכן הישראלי וירחיבו את התחרות בענף".

מכוניות תוכלנה להגיע לישראל מיפן, אירופה, המזרח הרחוק ועוד מקומות. תאורטית, ייבוא כלי-רכב בעלי תקינה אמריקנית בצורה חופשית טומן לדברי שר התחבורה כץ, האפשרות להביא להפחתה בעלות הדגמים הנמכרים בישראל. "יבוא כלי רכב מארה"ב עשוי אף להביא להוזלה של מחירי הרכב, כתוצאה מהפערים בין שער היורו לדולר".

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully