וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: דליקות בשברולט קרוז וג'יפ רנגלר

הרשויות הפדרליות בארה"ב בודקות סדרה של התקלחויות בדגמי שברולט קרוז וג'יפ רנגלר, לאחר שמספר מכוניות הושבתו. "לקח זמן עד שנורת אזהרה נדלקה"

הרגולטורים בארה"ב יחלו לבדוק בקרוב שורה של אירועים בטיחותיים בדגמי שברולט קרוז וג'יפ רנגלר. בהצהרה שפרסם מכון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, מסתמן כי קיימת תקלה לא מזוהה בשני הדגמים האמריקניים משנות הייצור 2010-2011, הגורמת להתלקחות בתא המנוע ולהשבתת המכוניות. עד כה, ששה כלי-רכב מדגם הקרוז הושמדו כליל, ללא נפגעים.

ה-NHTSA מדווח כי בשני אירועים שבדק, שתי מכוניות שברולט קרוז עלו באש תוך כדי נסיעה, וללא התרעה מוקדמת בלוח המחוונים. בתלונה אחת, עולה כי בעל קרוז משנת 2011 (דגם אקו) נסע במהירות של כ-55 קמ"ש בכביש בינעירוני, כשלפתע עלה עשן מקדמת הרכב. כשעצר את המכונית בצד, הלהבות פרצו החוצה ושרפו את המכונית. "תוך חמש דקות, כל המכונית הייתה עטופה בלהבות. לא הייתה בכלל אזהרה על לוח המחוונים, עד שהאש ממש פרצה", כך הנהג.

דובר ג'נרל מוטורס, אלן אדלר, טוען כי החברה לא יודעת על מקרי מוות או פציעות קשות כתוצאה מהתופעה. שברולט מכרה כ-177 אלף עותקים מדגמי הקרוז משנתון 2011. יחד עם כך, עדיין לא ברור לחלוטין היקף האירועים, שכן ה-NHTSA עדיין אוסף את כל הממצאים שהתקבלו. גרסת ה'אקו' החשודה בכל אופן, מצוידת במנוע 1.4 ל' טורבו, הנמכרת בארץ ומשודכת גם לאסטרה. מידע זה לדברי המכון, אינו פוטר את יתר המנועים מבדיקה.

גם בקרייזלר נרשמו מקרים דומים, שם מדובר בג'יפ רנגלר 2010 כאמור בכמה מנועים. "עצרתי והבטתי מתחת לרכב וראיתי נוזל לא מזוהה. תוך כמה שניות הכול התלקח והרכב היה טוטלוס", כך אחד מבעלי רנגלר שסיפר על החוויה המצערת ל-NHTSA. גם בקרייזלר לא הספיקו לנתח את כל החומרים, אולם דובר החברה ניק קאפה אמר ל'דטרויט נויז' שהחברה מודעת לחומרת המקרים, אבל אין עדויות לפציעות או תאונות.

מאחר ומדובר בשלב מאוד מקודם של החקירה, ללא זימון לקריאות תיקון (ריקול), ייתכן שהפרשה תסתיים מהר, וללא מעורבות דגמים נוספים או מדינות אחרות. מיבואנית שברולט לישראל UMI נמסר כי לאחר בדיקות, עולה כי החשש משריפה במנוע אינו רלוונטי לדגמים הנמכרים באירופה. לקראת סוף החודש, ה-NHTSA יפרסם מסקנות נוספות.


עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully