וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה התכנית לרפורמה ברכבת

במסגרת השינויים המבניים תוקמנה שתי חברות בנות למטענים ולנדל"ן, ו-30 אחוז מהציוד יתוחזק על ידי חברה פרטית. שטייניץ: "שיפור היעילות והשירות של רכבת ישראל"

אחרי שנרגעו כל הרוחות, לפחות לשלוש השנים הקרובות, אפשר לומר היום (שני) שהרפורמה ברכבת יוצאת לדרך. שר האוצר ד"ר יובל שטיינץ אישר היום במעמד הקבינט הכלכלי-חברתי את הצעתו של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, לטיפול בשינוי המבני של רכבת ישראל, ולהקים שלוש חברות. לדבריו של שר האוצר, "מדובר בהחלטה חשובה הצפויה לשפר משמעותית את רמת היעילות והשירות של רכבת ישראל".

על פי התכנית, בתוך חודשיים תוקמנה שתי חברות בנות שתבססנה פן אחד מהרפורמה התחזוקתית ברכבת ישראל. חברת בת אחת, תטפל בהיבטים של מטענים, ואילו השניה תדאג לכל נושא המסחר והנדל"ן. 30 אחוזים נוספים נוגעים להפעלת תחזוקה ישירה של ציוד עתידי ונוכחי (קרונות), וזאת תעשה חברה פרטית על פי ההסכמים אליהם הגיעו הצדדים לפני כמה ימים.

לדברי השר כץ, חברת הבת העוסקת בשילוח, תוכל להתחרות גם בקטגורית משלוחי ה'דלת לדלת', משמע, מתן שירותים משלמים להובלת מטענים עד ליעדם הסופי. עוד הוא אומר כי במטרה לצמצם את פעילותן של משאיות התובלה הגדולות בכבישי ישראל, ובעקיפין להפחית את מעורבותן בתאונות דרכים קטלניות, תוכל חברת המטענים להציע חלופה אמתית להובלה ובתנאים מהירים יותר.

על פי ההסכם המוקדם שנחתם בין הרכבת למשרד התחבורה, 49 אחוזים נתח מניות יישאר בידי הרכבת, והיתר יימכר לקבוצה או למשקיע. במשרד התחבורה טוענים שהרכבת לא מנצלת את כוחה הכלכלי הכולל כיום 56 פלטפורמות ותחנות הכוללות מרכזי קניות משרדים ופנאי, ולכן חברת הבת השניה הופקדה לטפל בנושא זה, ולשפר את רמת השירות לנוסעים.

יש לציין כי לצד ההסכם העיקרי, הרכבת עדיין תהיה בעלת השליטה בהפעלת המערכת לרבות המסילות. לפי נוסח החוזה בין משרד התחבורה לרכבת, העובדים יקבלו עליית שכר בשיעור של 25 אחוזים ומענקים שנאמדים בכמה עשרות אלפי שקלים.


עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully