וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט פנדה החדשה בישראל

המיני השימושית תשווק עם שני מנועי בנזין בשידוך אל תיבת הילוכים ידנית ושתי רמות גימור. המחירים החל מ-70 אלף שקלים

באירוע שהתקיים היום (שלישי) בתל-אביב, חשפה יבואנית פיאט לישראל סמל"ת את הדור השלישי של מכונית המיני פיאט פנדה. הגרסה החדשה מצוידת בשני מנועי בנזין בחיבור אל תיבה ידנית בלבד, ותימכר עם גרסת ארבעה או חמישה מושבים ושתי רמות גימור, בהתאם לסוג המנוע. הפנדה הקודמת, לפי שעה, תמשיך להיות משווקת לצידה לפחות בשנה הקרובה.

הפנדה החדשה מבוססת על פלטפורמה גלובאלית של פיאט. בקבוצת קטגורית המיני, הפנדה החדשה קרובה מאוד מתוקף מידותיה לסגמנט הסופר-מיני. היא צמחה בכל הסעיפים, לרבות בסעיף הרוחב (עוד 6.5 ס"מ ל-1.64 מ'), בגובהה היא נישאת ל-1.55 מ', ואורכה 3.65 מ'. תוספת חשובה בפנדה החדשה היא הגדלת נפח תא המטען ב-19 ל' ל-225 ל', כולל גלגל חלופי קטן. גם מיכל הדלק תפח בעוד שני ליטרים ל-37 ל'.

לפנדה החדשה תהיינה שתי חטיבות כוח: מנוע 1.2 ל' בסיסי ומוכר עם 69 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-13.2 ש' ו-22 ק"מ לליטר במשולב), ומנוע טווין אייר בנפח 900 סמ"ק טורבו לו 85 כ"ס (14.7 קג"מ ב-1,900 סל"ד). גרסת הטווין אייר תאיץ ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות, ותצרוך בממוצע כ-23 ק"מ לליטר. שני המנועים משודכים לתיבות הילוכים ידניות להן חמישה יחסי העברה. תיבה רובוטית, אולי תחבור אל הפנדה החדשה בהמשך השנה.

שתי רמות הגימור של הפנדה החדשה נחלקות ל-ONE, ול-TOP, וכן לארבעה או חמישה מושבים (בהתאם לרישוי ורמת המפרט). כסטנדרט, כוללת מהדורת הבסיס נעילה מרכזית, מחשב דרך, מראות צד מתכווננות חשמלית, 4 כריות אוויר ובקרת יציבות. מעליה, בלעדית עם מנוע טווין אייר, מוסיפה רמת ההידור הבכירה רדיו-דיסק מקורי עם ששה רמקולים, שש כריות אוויר, פסי גג ופסי צד דקורטיביים ומנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת). יש לציין כי הפנדה גרפה ארבעה כוכבים במבחני הריסוק של Euro-Ncap, אולם זאת ללא מעורבות בקרת יציבות, ולכן הופחתו נקודות.

מחיריה של הפנדה החדשה יחלו ב-70 אלף שקלים למנוע ה-1.2 ל' (69 כ"ס), ועד 80 אלף שקלים לגרסת הטווין אייר המאובזרת ביותר. מסירות ראשונות תחלנה בסוף החודש הקרוב.

לדברי אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, נתח המכירות של הפנדה החדשה בישראל יעמוד על כ-1,000 עותקים בשנה לכל היותר. הפנדה הקודמת הייתה הצלחה גדולה בארץ החל מיום השקתה ב-2004, ובמשך ארבע שנים שמרה על קצב מסירות עונתי של 300 מכוניות בשנה. ב-2009, חלה דעיכה עם פריחת המתחרות. עוד אומר להב, כי להערכתו מנוע הטווין אייר יהווה עד 15 אחוזים מסך המכירות של הפנדה, ואת היתר תספק גרסת הבסיס. בסך הכול, צופים בסמל"ת גידול בסגמנט המיני, באחוזים בודדים, על אף ירידה קלה במסירות רכב חדש בישראל.

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

פיאט פנדה החדשה בישראל. ניר בן טובים
פיאט פנדה החדשה בישראל/ניר בן טובים
  • עוד באותו נושא:
  • פיאט
  • סמל"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully