וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויפר החדשה נחשפה, כבר לא דודג'

בדיוק כשנדמה שקרייזלר נגמלה ממפלצות הבנזין, היא מחזירה את הוויפר המופרעת לחיים עם מנוע שמפיק 640 כ"ס. רק אל תקראו לה דודג'

דודג' וויפר חזרה. נכון יותר לומר ה-SRT וייפר, שכן עוד בנובמבר הוחלט בקרייזלר להפריד בין דודג' למכונית העל האמריקנית מסיבות מיתוג. החייאתה של הוויפר אחרי שנתיים היא אירוע שנוי במחלוקת בקונצרן. קרייזלר ביטלה אותה על רקע אירועי המשבר הכלכלי והיה נראה שנסתם עליה הגולל. אבל כעת, עם שיקום חלקי של קרייזלר (קצת על חשבון השותפה פיאט), הוויפר החדשה יוצאת לנער את הכבישים עם אותה מתכונת קלאסית של מנוע עתיר כוחות ותיבה ידנית. נקווה שהפעם היא פה להשאר.

בחזית, שוכנת יחידת ה-8.4 ל' V10 המוכרת של הוויפר. כל מנוע מורכב באופן ידני בארה"ב, ונכנס לסדרת ניסויים קיצונית כדי לאמת את הנתונים (קיים הבדל בשיטות ההכשרה). היחידה עברה מקצה שיפורים נרחב לעומת המנוע הקודם, לרבות השלת קילוגרמים, התקנת מזרקים גדולים יותר, סעפות יניקה חדשות ועוד. כל זאת, כדי לנצל את יכולות המנוע המשודך להנעה אחורית פראית ולתת לאמריקנים אלטרנטיבה לשברולט קורבט. התפוקה המרבית של המנוע עומדת כעת על 640 כ"ס ב-6,150 סל"ד, ו-82.9 קג"מ מטווח של 4,950 סל"ד.

תיבת ההילוכים הידנית נותרה מסדרת ה-Tremec לה ששה יחסי העברה. בקרייזלר חיזקו אותה עם שני דיסקים ושינו את יחסי העברה, וייושמה פעולה עם "זריקה" קצרה (קוויק שיפט) בין ההילוכים. על הנתונים הרשמיים לא מוכנים להתחייב בקרייזלר, אולם בארה"ב מעריכים כי תאוצתה ל-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות, ומהירותה המרבית מגיעה ל-206 מיילים לשעה, שהם כ-331 קמ"ש. ל-SRT תהיה גם מערכת שתעזור לנהג למדוד את הישגיו, כולל למרחקים של רבע מייל. עוד תכונה חדשה לוויפר היא מערכת בקרת יציבות, אולם אותה ניתן לבטל באופן מוחלט על ידי לחיצה ממושכת על המתג.

במסגרת השקתה של הוויפר SRT, קרייזלר גם מאשרת שהיא אינה מבוססת על פלטפורמה איטלקית. כזכור, הדיווחים במהלך השנה האחרונה דיברו על שיתוף עם אלפא רומיאו קומפטיציונה, אך אלה התבדו. הוויפר החדשה תשען על אותה פלטפורמה קודמת, אך חלקים מסוימים ממנה, כמו מכסה, המנוע עשויים מתרכובות סיבי פחמן, והדלתות ממגנזיום ואלומיניום. קו אחד מקשר בכל זאת קיים בין הוויפר לאיטליה (מלבד החברה האם), ואלה הם המושבים של חברת סאבלט, המוכרת את מרכולתה לפרארי. מלבד ה-SRT, הוויפר תמכר גם במהדורת ה-GTS. זו מוסיפה מערכת מתלים מתוחכמת יותר (נשלטת אלקטרונית).

בקרייזלר כמובן שמחים על חזרתה, ועל כך מעיד מי שעמד בראש הפרויקט בשנתיים האחרונות, דיוויד ג'ילס: "בחרנו באבולוציה של הוויפר. זו אותה נוסחה שכולם אוהבים, אבל עם אותו כוח משיכה אייקוני של המותג". מחיריה של הוויפר SRT בארה"ב יחלו ב-130 אלף דולרים (כחצי מיליון שקלים לפני מס). ולמי שתוהה, אז לא, היא לא תהיה באוטומוטור 2012.

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קרייזלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully