וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: יונדאי סנטה-פה החדש

רכב הפנאי של יונדאי נחשף בתערוכת ניו-יורק מצויד במנועי בנזין חסכוניים יותר וסידור הושבה גם לשבעה אנשים. אצלנו בשנה הבאה

אחרי שלושה טיזרים שלא סיפרו הרבה, יונדאי הציגה בתערוכת הרכב בניו-יורק את הדור השלישי לרכב הפנאי סנטה-פה. במעמד הבכורה, דיווחה החברה הדרום קוריאנית כי הגרסה החדשה תשווק בשתי מהדורות – חמישה או שבעה מושבים, תחת כותר ספורט או סטנדרט. בפועל, יונדאי תשתמש בסנטה פה החדש והגדול ביניהם, להחליף את הורה-קרוז שייצורו ייפסק בסוף השנה.

הסנטה-פה החדש גדול יותר מקודמו בכל הסעיפים (תוספות של כמה ס"מ לכל כיוון), אולם בסיס הגלגלים נותר זהה על 2.70 מ' וחולק פלטפורמה עם ה-i40. ביונדאי מציינים שמרווח הברכיים בין השורות צמח ב-3.5 ס"מ, וכך גם תא המטען שהורחב קלות, ושנפחו כעת יעמוד על 534 ל' במצב רגיל. העיצוב החיצוני, הוא לא ממש המשך לקו האירופאי של סדרות ה-IX, אלא מושפע מקווים אמריקניים (שבכות דחוסות, חישוקים גדולים). "הנוכחות המותגית של יונדאי בולטת בסנטה-פה החדש. כלי משפחתי וורסיטלי וחשוב". כך ג'ון קרפיק, מנהל יונדאי ארה"ב.

קו המנועים של הסנטה-פה מורכב משתי יחידות בנזין ולוגמת סולר בודדה. גרסת הבסיס תציע 150 כ"ס מנפח של 2.0 ל' עם 39.6 קג"מ וההאצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות. מנוע הבנזין הבכיר במשפחה המתחדשת, מוסיף עוד עשרות כוחות סוס (2.4 ל' GDI) ומטפס ל-193 כ"ס. בקרב מנועי הדיזל, תוצע גרסת ה-2.2 ל' VGT המנפקת 200 כ"ס, 44.1 קג"מ ב-2,000 סל"ד. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם ששה יחסי העברה, על גרסאות הנעה קדמית או כפולה. לדברי יונדאי, תצרוכת הדלק שופרה בכל המנועים בשיעור של 12 אחוזים, אולם לא פורסמו נתונים רשמיים.

התכונות הבטיחותיות של הסנטה-פה עברו שדרוג מקיף. פרט למערך של שבע כריות אוויר, מצויד הדגם החדש בבקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ותאורה קדמית HID קסנון המשפרת את הראות בצורה משמעותית . עוד פיצ'ר חדש בסנטה-פה הוא היגוי שנקרא 'פלקס סטיר', המאפשר בחירה בין שלושה מצבי תגבור – נורמל, ספורט ונוחות, את כולם ניתן לכוון דרך הצג המרכזי (4.2 אינטש).

מיבואנית יונדאי לישראל, חברת כלמוביל, נמסר לוואלה! רכב כי הסנטה-פה החדש יגיע לישראל לקראת תחילת 2013.


עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully