וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: סימון צמיגים בתקינה אירופאית

משרד התחבורה יחייב את יבואניות הצמיגים בישראל לסמן את מוצריהן על פי נוסח התקינה האירופאית, הכולל דגשי בטיחות מחמירים לביצועים וצריכת דלק

יבואניות הצמיגים בישראל קיבלו היום (שלישי) חוזר ובו מצורפת הנחיה חדשה של משרד התחבורה, לפיה כל העוסקים בייבוא צמיגים יחויבו בקרוב בסימון שלושה מאפיינים בטיחותיים משמעותיים: פרמטר צריכת הדלק, ביצועים בכביש רטוב, וכן איכות סינון רעש חיצוני. התקנה (יורו-לייבל) תכנס לתוקפה במהלך 2013, שעה שבמשרד כבר החלו להפעיל חלק מהרגולציה בשוק.

ביבואנית גודייר ישראל, ב.מ.ב, אחת מספקיות הצמיגים המרכזיות בארץ, רואים ברפורמת התקינה ציון דרך חיוני לצרכן אודות איכות הצמיגים ומגבלותיהם: "תווית הצמיגים האירופית החדשה תיתן לצרכן מידע אובייקטיבי,אמין והשוואתי בשלושה קריטריונים חשובים בבחינה של צמיג איכותי. ללא ספק מדובר בשרות חשוב מאוד לצרכן ואנו מברכים על המהלך". כך אומר ירון ביטון, מנהל שירות לקוחות ביבואנית.

יוסי קונפידן, סמנכ"ל השיווק של צמיגי מישלן בישראל, מסר לוואלה! רכב, כי להערכתו התקנת תווית היורו-לייבל תוכל לצמצם מכירת צמיגים באיכות ירודה לצרכן הישראלי, לפחות עד שיבואניות אלה תיישרנה קו: "הסטנדרט החדש יאפשר לנהג הממוצע להבין טוב יותר איזה צמיג הוא רוכש, ומה טיבו. זאת, על ידי שימוש במדבקה (כמו זו האומדת צריכת אנרגיה של מקרר), המדרגת את ביצועיו בשלושת המאפיינים". למעשה הוא אומר, לצרכן יהיה כלי ממוקד להשוות בין איכות הצמיגים ולהחליט איזה צמיג כדאי לו לקנות.

שוק הצמיגים בארץ מורכב מכ-130 מותגים, חלקם זולים ופחותים ברמתם מכל רף מומלץ לנהיגה בטוחה. יחד עם זאת, מחירם האטרקטיבי מושך לא מעט אנשים להתפתות ל"מבצעים" שמעניקים להם בתמורה לארבעה צמיגים זולים "שקט" מדומה, שבלא הנחיה נכונה, עלול לעלות ביוקר – בכיס ובגוף. תקינה זו, עשויה לשפר את המצב על ידי פיקוח קרוב יותר של הצרכן אודות הגומי שמחבר אותו לכביש.

כאן בוואלה! רכב, נמליץ לכל הנהגים להקפיד ולבחור בצמיגים ממותגים מוכרים ובעלי מוניטין.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully