וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף מרצדס סיטאן: מסחרי קומפטי

דיימלר חשפה את הרכב המסחרי הקומפקטי סיטאן עם מנועי דיזל ותיבות ידניות להן חמישה או ששה יחסי העברה. לא בטוח שיגיע אלינו

חטיבת המסחריות של מרצדס והשותפה רנו-ניסאן, השיקו באמסטרדם את הרכב המסחרי החדש סיטאן (citan). הקומפקטי השימושי המבוסס על רנו קנגו, מגיע מצויד במגוון מנועים ירוקים (בלו-טק) לוגמי סולר, טכנולוגיות בטיחות מתקדמות, ואפשרויות שינוע ונשיאה חכמות לשלל צרכים. גם למשפחה הוא מתאים לדברי החברה, תודות לסידור הושבה המותאם לחמישה אנשים (ספסל) בתמיכת סביבה ידידותית למשתמש.

הסיטאן דומה במהותו לדגמים של סיטרואן (ברלינגו) ורנו (קנגו). עם האחרונה הוא אף חולק חלק מכובד מהמכללים הטכנולוגיים בחזית, בשל השותפות שנרקמה ב-2010. כקומבו-ואן, הוא מעמיד לרשות המשפחה או העסק (שילוח) אורך שנע בין 3.94 מ' ועד 4.71 מ', ותאי אחסון רבים – לרבות מדף ארוך ועמוק מעל הראשים למסמכים שונים וכדומה, וכן תאים בין המושבים ותחת הרגליים. רשימת המפרט אינה עמוסה, וזו כוללת מיזוג רגיל, מראות צד עם שליטה חשמלית, ומערכת שמע בסיסית.

העיצוב החיצוני תלוי כמובן במרכב המועדף על הלקוח. לסיטאן שלושה דגמים שונים ביניהם המיקסטו (משפחתי), משולב (אורבן), וכן את הקרו-באס, מעין מוביל נוסעים שימושי לו מותקנות שתי דלתות הזזה בכל אחד מהדפנות (אופציה לדלתות קונבציונליות). כושר ההעמסה של הסיטאן יעמוד על כ-2.2 טון, כאשר הגישה לחלק האחורי יכול שתהיה (אופצינאלית) דרך שתי דלתות או דלת אחת גדולה.

קו המנועים של הסיטאן מורכב משתי יחידות טורבו-דיזל, ומנוע בנזין בודד. גרסאות הסולר מפיקות מ-75 כ"ס ועד 110 כ"ס, ואילו גרסת הבנזין (הגדשת-על) תייצר 114 כ"ס. השידוך הוא לתיבות ידניות עם חמישה או ששה הילוכים. נתון תצרוכת הדלק אגב אינו ידוע, אולם בנמצא מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת), ועוד מפי היצרן כי מרחק הטיפולים עומד על 40 אלף קילומטרים, או פעם בשנתיים.

היבט חשוב בסיטאן הוא יכולת הניהוג שלו. במרצדס השקיעו הרבה זמן בכיול המערכות כדי לספק לנהג נהיגה בטוחה. מערכת ההיגוי למשל היא אלקטרו-הידרואלית - מה שמבטיח מידע פחות מעורפל מהכביש, וכך גם מערכת המתלים המסוגלת לטפל בעומסים משתנים (עם ציוד או בלעדיו). אם חלילה מתהפכים או מעורבים בתאונת דרכים, ישנן שש כריות אוויר להגנה על היושבים, לצד מערכות בקרת יציבות (מבוקרת מחשב לויסות משקל הנשיאה) וסיוע לבלימה.

הסיטאן יעלה לפס הייצור בצרפת בסמוך לרנו קנגו לקראת הופעת בכורה בתערוכת המסחריות בהנובר בספטמבר. מיבואנית מרצדס לישראל, חברת כלמוביל, נמסר לוואלה! רכב כי טרם התקבלה החלטה אם לייבאו ארצה.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully