וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מחרימה את איראן

מצטרפת ליונדאי ועוד מספר יצרניות רכב שמפסיקות את פעילותן באיראן, כמחאה על הנהגת הממשל ופעילותו בתחום העשרת הגרעין

פורשה, יצרנית מכוניות הספורט, תפסיק למכור את דגמיה באיראן, כך על פי הודעה רשמית של היצרנית משוטטגרט, ועל ידי ארגון ה-UANi (ראשי תיבות ל-United Against Nuclear Iran). יצרנית הרכב הגרמנית תצמצם את פעילותה באיראן עד להפסקה מוחלטת בשבוע הקרוב, בעקבות לחץ גובר מקבוצות מחאה שתומכות בסנקציות העולמיות נגד שלטונו של אחמידינג'ד ותכנית הגרעין.

בצעד מחאתי זה, חוברת פורשה ליונדאי, שכבר קטעה את עסקיה באיראן לפני כמה חודשים. אולם לפי דובר ה-UANi, מארק וואלס, ישנן עוד עשרות יצרניות רכב שחייבים לרתום אותן לטובת המחאה: "אנחנו קודם כל שמחים שפורשה מבינה את החשיבות של חיסול הפעילות באיראן (על אף שנתח המכירות שלה אינו גדול). עכשיו, רק נותר לקוות שכל השאר יעשו כמוה וכמו יונדאי".

באיראן מבוססות היטב כמה מהיצרניות הגדולות בעולם, 11 מהן טרם השיבו לארגון בחיוב: פיאט, איסוזו, קיה, מאזדה, מיצובישי, ניסאן, פיג'ו, רנו, סוזוקי, וולוו וטויוטה. האחרונה אגב הודיעה שלא תבצע משלוחים לאיראן בשל הסנקציות, אולם רק כמעשה סמלי כרגע, בסדר גודל של כמה מאות כלי-רכב. פיג'ו לעומתה, מותג פופולארי באיראן, הותירה רק סיוע טכני לשלוחה, אך מסתמן כי בשל שיתוף הפעולה עם ג'נרל מוטורס האמריקנית, גם היא תצטרף לחרם ולא תמכור עוד מכוניות במדינה.

הטקטיקה של ה-UNAi מכופפת את היצרניות לקבל על עצמן נוסח אחיד. הארגון הכין עצומה בשם 'דרייב-אקט', שמטרתה לאלץ את היצרניות להחליט אם להמשיך לבצע עסקים מול איראן, או להתקל במחסומים בהבטחת חוזים מול מדינות אחרות או סיוע כלכלי בארה"ב.

אחת היצרניות שמטרידות את הארגון כרגע היא רנו-ניסאן, הן בשל היקף מכירותיה באיראן, והן בשל העובדה שניסאן זכתה במכרז האחרון להפעלת המוניות הצהובות בניו-יורק."זה לא יכול להיות שאנשים ישלמו כסף לנסוע במונית של חברה שמסייעת לארגוני טרור" כך מעיר וואלאס, ומוסיף כי הוא מקווה שהחברה תתעשת במהרה ותצר את פעילותה באיראן.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully