וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q3 נחשף בגרסת RS

אודי חשפה במסגרת ההכנות לתערוכת סין מהדורה חדה וקרבית לרכב הפנאי Q3 בגרסת RS, חמוש במנוע בעל תפוקה של 360 כ"ס. בקרוב הדבר האמיתי

כשאודי שולפת את התותחים הכבדים, זה לרוב מצביע על שימוש באות S או RS, כעדות לכוח שהמכונית אוצרת בחזיתה. כך או כך, לא דנים במקרה כזה בחיה רגילה, ותערוכת בייג'ין שתפתח בקרוב תארח דגם ראווה של אודי מסדרת Q3 הלובש את הכיתוב 'RS קונספט'. משמעות הדבר היא, שהבסיס אמנם סטנדרטי ונשען על גרסת הפנאי השגרתית, אבל המנוע והכיול הכללי הסבו את ה-Q3 לרכב בעל ביצועי כביש רציניים.

המנוע שנתחב בחזית נשלף מה-TTRS, ולזה חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ל' טורבו TFSI. ההספק המרבי שהמנוע מייצר עומד על 360 כ"ס, כאשר את התאוצה הרשמית ל-100 קמ"ש מסיים ה-Q3 RS בפחות מ-5.3 שניות. אם לא מרפים מהמצערת, הקרוסאובר היוקרתי של אודי ממשיך עד מהירות לא מוגבלת אלקטרונית של 270 קמ"ש. השידוך הוא לתיבת שבעה הילוכים S טרוניק המעבירה את הכוח לכל הגלגלים (קוואטרו).

מבחינה אסתטית, אודי ניסתה לשוות ל-Q3 RS חזות מובדלת מיתר המכוניות, אבל שמרה על הפרופיל המוכר. שינויים קלים באים לידי ביטוי בפרונט (שבכה, יחידות תאורה, פתחי יניקה), וכן בסוג החישוקים שהותאמו לו (דינאמיק RS) ואלה בקוטר 20 אינטש, על צמיגים ברוחב 255/30. בחלק האחורי, תא המטען קיבל זווית חדה יותר וגם חוללו מהפכות בפגושים ויחידות התאורה.

בקבינה שטופת האור (גג פנורמי ייחודי), הצבע הדומיננטי של ה-RS קונספט הוא שחור עמוק (בקונסולה, בדיפוני הדלתות ועוד). המושבים עוטים עור נאפה איכותי, בשילוב יריעות מסוג אלקנטרה בכיסויים מסביב, וכן גלגל ההגה עטוף ב"עור קטיפתי" - חומר שמקנה לנהג אחיזה בטוחה יותר בהגה כאשר הזיעה מופרשת מכפות הידיים (ועם מנוע כזה, סביר שזה לא נדיר).

למרבה הפלא, אודי לא חושפת אילו שינויים היא ביצעה למערכת המתלים (כיול, הקשחה), למעט הנמכה של 2 ס"מ בגובה, ומסתפקת כרגע רק בנתוני המנוע והקוסמטיקה. אולי לקראת תערוכת פריס בספטמבר היא תגלה יותר ואז נדע אם לאודי כוונות למכור אותו בשנה הקרובה, ובאיזה מחיר. אם ב.מ.וו מתכוונת לייצר גרסת M ל-X1, אודי כבר תגיע מוכנה לקרב.

מבחן לאודי Q3

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully